Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af MobilePay MyShop

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg er lige begyndt at bruge MyShop (ikke ovenud lykkelig over tjenesten, men lad nu det ligge), og vil lige høre hvordan man bogfører den korrekt, da jeg ellers er vant til simple straksbetalinger.

Jeg tænker først at føre fakturaen for kundens køb (fx 400kr) over på debitorkontoen, og så fra debitorkontoen til banken når jeg modtager den daglige udbetaling fra MobilePay (den kommer den følgende hverdag, ser det ud til).

1) Hvad med de 75 ører? Er det mest hensigtsmæssigt at overføre det fulde beløb (altså 400kr) fra debitorkonto  til bankkonto og så oprette gebyret som en udgift betalt fra banken, eller skal jeg "betale" gebyret fra debitorkontoen på en måde? Resultatet er vel det samme så længe summen er 400kr indtægt, 0,75kr udgift - men formalia.... :)

2) Bilag. Fakturaen giver sig selv, men hvad med bilag for overførslen fra debitor til bank...  Er kontoudtog for bankoverførslen nok? Jeg kan ikke finde en printbar kvittering for overførslen på MyShop.

Jeg håber jeg fik formuleret mig forståeligt! Skype-Wink

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Den rigtige måde er vel at lave en trekantspostering.

Når du har bogført dem ind som debitorer.
Så debiterer du 399,25 kr. på bank.
Debiterer 0,75 kr. på en konto for mobilepay gebyr i driften.
og så krediterer du 400 kr. på debitorer.

En anden måde, som nok ikke er helt rigtig, er at bogfører de 400 kr. væk fra debitorer og ind i bank. Og bagefter bogfører gebyret. (dette kommer jo så ikke til at kunne afstemme hver enkelt post på bankudtoget. Men banken kommer stadig til at stemme)

Som bilag, vil jeg nok tage et screenshot af selve myshop appen (der hvor du kan se indbetalingerne) og så et kontoudtog fra banken, hvor du kan se at den er 0,75 kr. lavere (eller mere hvis det er flere fra samme dag)

Tilmeldt 25. Nov 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, det var den velformulerede udgave af hvad jeg havde tænkt mig at gøre.

Mange tak! :)

Det undrer mig lidt at der ikke er en smart lille side med kvitteringer på MyShop. Måske har jeg overset den.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mattias_f:

Super, det var den velformulerede udgave af hvad jeg havde tænkt mig at gøre.

Mange tak! :)

Det undrer mig lidt at der ikke er en smart lille side med kvitteringer på MyShop. Måske har jeg overset den.



Ingen årsag.
I hvert fald ikke på appen,. Men på nettet er der en fane der hedder overførsler, der kan du se gebyr i en given periode.

Tilmeldt 25. Nov 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hooooooold nu kæft, det er et langsommeligt system. MobilePay - smart for kunderne, belastende for butiksejerne Crying

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at hvis du har salgsmoms . Så skal du også tag moms af MobilePay gebyret . Altså af de 0.75 øre .

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Husk at hvis du har salgsmoms . Så skal du også tag moms af MobilePay gebyret . Altså af de 0.75 øre .



Nu skriver du noget, bare for at holde dig vågen. Det du skriver er helt forkert.

Priserne er ikke momsbelagte skriver mobilepay selv på deres side. https://www.mobilepay.dk/da-dk/erhverv/Pages/mobilepay-myshop.aspx

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik. Det er rigtigt at de ikke er moms belagt hos mobilpay . Men det er de hos skat.

Jeg har selv snakket med skat om præcis det og de sagde der skal moms på selve gebyret selvom at MobilePay ikke sætter moms på.

Så det er ikke noget jeg finder på.

De tog dem ca. 20minuter til at vurdere det imens jeg havde dem i telefonen

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

To forskellige ting. Du betaler ikke moms på mobilepay gebyr (og samme på kreditkort korrekt) og derfor bogføres udgiften på konto for gebyr uden moms

Når du sælger til din kunde, og f.eks. fakturerer gebyr videre, så skal du lægge moms på til din kunde (ganske som hvis du bare forhøjede prisen for varen)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)