Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Haps til aps?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

...og undskyld mit 'kiks'ede forsøg på en 'appetitlig' overskrift.

Jeg hører til de nye der tænker på at starte selvstændigt ved siden af alm. lønarbejde i håb

om at kunne leve af det på sigt.

Jeg overvejer at starte en detailbutik og set på lokaler i klassen 200.000kr i afståelse samt 10.000 i leje.

Et eller andet sted har jeg hørt at det er sikrere med et aps end et enkeltmandsform da du ikke hæfter personligt.

Hvis jeg formår at skrabe/låbe de 125.000kr et aps koster, er de da sikrere at starte som aps'er  istedet for enkeltmandsvirksomhed?

Vil det sige at jeg efter at have stiftet aps'et kan låne pengene til butikken, varelager mm uden at hæfte personligt??

Eller er der faldgruber eller andre ting jeg overser her? Råd, vejledning modtaget med kyshånd.

Takker.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:48

Træerne vokser ikke ind i himlen, de fleste kreditorer er ikke så naive at de låner penge ud til nye, måske usikre firmaer, uden at sikre sig at indehaveren hæfter personligt for den ydede kredit.

Men mindre beløb bør ikke være noget problem.     

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45

Hej Asger,

Ja det lyder jo forjættende, at man kan starte et selskab og så ikke hæfte personligt!!

MEN som Anders Christensen så rigtig påpeger – så holder en ikke rigtig i den virkelige verden.  Der er ikke nogen banker eller andre långivere som vil acceptere at låne penge ud uden yderligere sikkerhed end anpartskapitalen i et nyoprettet selskab.

Så start du roligt op som et personligt ejet firma – på både godt og ondt… Wink

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:36

Den personlige kaution slipper du næppe for, men der kan være andre årsager til at man vælger at anvende ApS løsningen fremfor personlig virksomhed. Du kan dog altid omdanne til selskab skattefrit hvis du har opstartet virksomheden personligt og senere kommer på andre tanker. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:12

Hej Igen Bent.

Du ku da forklare den unge mand noget om selskabs herlighederne. Før var du da kvik nok til at forherlige Aps. verdenen, og var på nakken af mig fordi jeg foreslog faktisk det de to andre herre nu så udmærket har foreslået-- nemlig spar dine surt tjente penge, gå igang, og kast dem i din forretning.

Først ville jeg da lige gå i min bank og se hvad de mente, og ville være med til**** Et godt gennemarbejdet projekt / ide tror jeg på de vil kunne forstå. ********  --Bent--  manden har ikke de 125000- så fortæl ham lige hvor mange kr. et Aps. koster at "konstruere". selvom der ikke er noget at konstruere på. Der skal i så fald, at der vælges et Aps etc., sættes en statsaut. revisor på sagen. Han ska osse ha til sine sjusser og røde lygter til sin mercedes, - gætter da selv på en 10- 20,000- sådan lige til at starte med-- øee der skal jo konstrueres ik. og så advokaten --- og det er vel det samme. Et af mine råd ville være: gør dit forabejde rigtig godt og grundigt, også mht. banken- de spørger nok om en del. og spar alle de penge op du ka. La vær at låne af familje- kone etc, lån af banken og forhør hos flere banker - 8,5% er ok i øjeblikket.

Og du blir ikke lykkelig af et Aps. heller ikke rigere, eller mere sikker. **Du ka nok påregne at skræmme nogle af de små fisk væk, chanchen er der jo altid- eks. med et drifts selskab,  det ku jo være en ide senere*,* men banker og storkapital vil skide både på min og din eventuelle konstruktion af et Aps. Og viser du ikke "redelighed og omhu" mm. så farer retssystemet lige igennem en "konstruktion" og får fat i dine småslanter,-brændemærker dig i 20år, med ret til at fortsætte endnu i 20 mere-- så opfør dig godt gammeldags ordentligt, det er tit en bedre forsikring end så meget andet.

M.V.Hilsen Thorkil

Thorkil
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 18:38

Ikke alle banker kræver, at du hæfter personligt.
Jeg kunne uden videre gå ned i min bank (Vestjysk bank) og låne de 200.000kr jeg skulle bruge uden nogen form for hæftelse. Det eneste jeg skulle oprette var en krydslivs forsikring med banken, sådan at hvis jeg dør, så får de et eller andet lille beløb retur og det koster mig 99kr pr kvt.

Så du kan jo starte med at snakke med din bank og se, hvor villige de er at snakke med.

Mvh

Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 21:34
ju huuuu
Thorkil
Tilmeldt 6. Feb 08
Skrevet kl. 21:37

Ville bare skrive at det dog er fantastisk at der er sådanne fjolser blandt banker, men ,man ku, hvis man har disse tendenser lade det komme an på en prøve. Men den holder garanteret ikke en meter.

M.V.Hilsen Thorkil

Thorkil
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 23:29

Thorkil:

Ville bare skrive at det dog er fantastisk at der er sådanne fjolser blandt banker, men ,man ku, hvis man har disse tendenser lade det komme an på en prøve. Men den holder garanteret ikke en meter.

M.V.Hilsen Thorkil

Tjaa, men jeg klager ikke :O)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:40

Hold da op: Thorkild - I stedet for at fremture med dit "sædvanlige" sludder om hvor dyre revisorer mv. er og din opfattelse af retssystemet- så skulle du måske lige prøve at læse hvad det er jeg skriver.

Jeg siger ikke at han skal lave et ApS her og nu: " Du kan dog altid omdanne til selskab skattefrit hvis du har opstartet virksomheden personligt og senere kommer på andre tanker". Skrab værdierne sammen i personlig form og derefter kan du omdanne til selskab (hvis du vil)

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)