Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstil Folie til mørkt tekstil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 16
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har fået en opgave af en kunde og skal derfor bruge folie til Vinduer og sort tekstil. 

Det eneste jeg har er CMYK farvekode?

Kan nogen hjælpe med det eller kender i nogen der kan finde folie på CMYK farvekode. 

Mange tak

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er lige præcis sådan nogle udfordringer jeg og mine kolleger sidder med næsten hver eneste dag:

En kunde kommer med en CMYK-kode (eller værre: en RGB-farvekode) og ønsker at vi skærer en tekst, logo eller figur ud af en gennemfarvet folie som er magen til.
Og problemet er blot at gennemfarvede folier ikke produceres i et utal af nuancer, men alt efter serien kun i en 20-50 forskellige nuancer.
Så nogen gange kan vi være heldige at finde noget som passer spot-on - og andre gange kan det ikke lade sig gøre. Der må vi så enten finde en folie som kommer nogenlunde derhen af, eller simpelthen printe det på en hvid flolie med vandfast farve.

Men fremgangsmåden er normalt at vi enten laver et prøveprint af CMYK-farven eller slår den op i en CMYK-vifte, og så fysisk forsøger at matche den op med de forskellige foliefarver. Det er også den mest sikre måde at gøre det på, da man så ser farverne i virkeligheden og ikke teoretisk / matematisk på f.eks. en skærm.
- Og så er der også den mulighed for at man kan vise kunden det fysiiske valg, eller lade kunden selv træffe beslutning om hvilken farve det alternativt skal være.

/Jesper

Tilmeldt 15. Dec 16
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Vidste godt jeg havde ryggen mod muren.

men jeg skal jo finde et folie farvekort så ?

Eller hvad.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)