Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlige undskyldninger af de danske tøj virksomheder

Side 2 ud af 9 (86 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 13:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

58 tons virker jo som store tal. Men gad vide hvor mange tons tøj H&M og Bestseller producere? Så vil man sikkert opdage, at de her 58 tons er ubetydelige.

 

Ang. det med at bruge tøjet som nødhjælp. Vi her i Vesten har nu forsøgt os med nødhjælp de sidste 30/40 år, uden at det har hjulpet. Landende specielt i Afrika står nu bare i en situation, hvor de føder langt flere børn end, end de kan brødføde. At de sender både over middelhavet er blot resultatet af en fejlslåen nødhjælp 20 år tilbage i tiden.

Det ville være langt bedre for de områder, hvis de lærte selv at fange deres fisk og filetere dem, i stedet for at vi skal fange fisk og sende dem til dem.

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

" Så vil man sikkert opdage, at de her 58 tons er ubetydelige"

Spild af ressourcer er aldrig ubetydelige , det er noget svineri.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:
Spild af ressourcer er aldrig ubetydelige , det er noget svineri.

Hvordan kan det være resource spild at brænde tøj af? 

afbrændingen bliver udnyttet til at fjernvarme og El. Restproduktet fra forbrændingen (asken) bruges bl.a til fremstilling af nyt beton og vejbægninger. Det kan man vist ikke kalde resource spild.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam50:
https://www.amino.dk/forums/t/287066.aspx?PageIndex=3

 Var det virkeligt det eneste du kunne finde ud af mine mange tusinde debatter. Så har det jo ikke stå helt slet til med mine ever ;-)

Hvis du mener jeg er så forkert på den, start du nu lige med at kontakte udenrigsministeriet, så vil du hurtig finde ud af at der normalt ikke er en opgave en handelsafdeling gør gratis. De er til for ting der gavner det danske samfund!

At priserne skulle være bedre i Polen er der jo flere andre end mig der har betvivlet!   

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 17:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvordan kan det være resource spild at brænde tøj af? 

Næsten alt hvad der brændes kan bruges til noget, det er der mærkeligt argumentation at bruge.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 17:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
At priserne skulle være bedre i Polen er der jo flere andre end mig der har betvivlet!   

Ravn:
Var det virkeligt det eneste du kunne finde ud af mine mange tusinde debatter.

Jeg gad simpelthen ikke bruge mere til på det.
At læse hvad folks svar kan du heller ikke, prøv at se hvad Kevin har svaret til dig, angående priser i Polen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle kan jo komme men den påstand du kommer med, men hvad men du hæver niveauet lidt og fortæller hvorfor min augmentation er du mærkelig, eller evner du ikke det?  ;-) 

Hvad er det så lige du vil bruge fugtskadet tøj til, der ofte er inficeret med skimmelsvamp og dermed sundhedsskadeligt?

 

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 17:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Alle kan jo komme men den påstand du kommer med, men hvad men du hæver niveauet lidt og fortæller hvorfor min augmentation er du mærkelig, eller evner du ikke det?  ;-) 

Hvad er det så lige du vil bruge fugtskadet tøj til, der ofte er inficeret med skimmelsvamp og dermed sundhedsskadeligt?

Hvad med at du hæver dit niveauet lidt op.

Hvad med alt det andet tøj som er ikke  sundhedsskadeligt, kan du også bruge din argumentation der.

 

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 17:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

" Så vil man sikkert opdage, at de her 58 tons er ubetydelige"

Spild af ressourcer er aldrig ubetydelige , det er noget svineri.

Det vil ikke være ubetydeligt i den perfekte verden, men verden er ikke perfekt. Der sker fejl alle steder. Fejl lige fra bukser med vandskade, til syninger der ikke holder eller skjorter der er udskåret forkert. Listen er lang. I mange andre lande vil det her tøj sikkert bare blive smidt ud, uden at afbrændingen af det bliver til andet end varm luft. I det her tilfælde er det trods alt med til at lave fjernvarme.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 17:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvad er det så lige du vil bruge fugtskadet tøj til, der ofte er inficeret med skimmelsvamp og dermed sundhedsskadeligt

H&M forklarer: Det er sundhedsskadeligt

Den forklaring ændrer sig, efter H&M bliver præsenteret for resultaterne af Operation X’s undersøgelse. I en mail skriver de, at de kun brænder tøj ”af sundhedsmæssige grunde eller af sikkerhedshensyn”. Det kan enten være fordi, tøjet har en for høj koncentration af kemikalier, eller fordi det har været i kontakt med kloakvand, og derfor har en forhøjet koncentration af colibakterier.

I en opfølgende telefonsamtale siger H&M’s kommunikationsansvarlige Stine Lerche Øilo, at virksomheden har dokumentation for, at tøjet er sundhedsskadeligt. Men det er ikke en dokumentation, H&M vil fremlægge.

Side 2 ud af 9 (86 indlæg)