Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omregistrering fra enkeltmandsvirksomhed til PMV

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg startede mit lille virksomhed i august.
Jeg har indtil videre et overskud på 3.800 kr, men jeg må erkende at jeg nok ikke kommer til at tjene meget mere, da jeg simpelthen ikke har tiden til at drive den.

Dog syntes jeg fortsat det er hyggeligt at drive den. 

Jeg er registeret som enkeltmandsvirksomhed og var import registeret da jeg skulle importere noget fra USA.
Dog gik det op for mig, at det var for besværligt og tidskrævende, så efter varerne var modtaget måtte jeg sige nej til forhandleren og fjerne registeringen. 

Jeg vidste faktisk ikke at man kunne registere sig som PMV, jeg havde forstået det som det var det samme som enkeltmands.

Så nu har jeg søgt om omregistrering, men kan jeg overhovedet det? Jeg kan kun finde eksempler på folk, som har registeret sig modsat.

Jeg søgte onsdag aften, men den er ikke godkendt endnu.

-på forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja modsat er jo let nok. Jeg TROR du skal via skat for at "nedregistrere" da de skal sikre sig, du ikke har taget momsfradrag for noget du udnytter videre i dit PMV - i princip skal det gamle momsmæssigt jo lukkes ned. Jeg mener derfor der skal noget manuel tilladelse til for at afregistrere uden at lukke, men forsætte i PMV

Gør det en stor forskel? Er det for at slippe for at lægge moms på? ellers kør videre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,
Jeg har haft en enkeltmandsvirksomhed uden momsregistrering :-) 

Jeg tænkte det bare, at det nok var mere relevant for min virksomhed at blive registeret som PVM, da det er for små virksomheder som har brug for et CVR nummer... 

Ved du om man kan anullere ansøgningen? Jeg kan ihvertfald ikke finde en anulleringensknappen 
Ellers må jeg kontakte SKAT imorgen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

idaselk:
Jeg har haft en enkeltmandsvirksomhed uden momsregistrering :-) 
det er sjældent må jeg sige - Idag ville det næsten ikke rent praktisk kunne registreres, men du må have gjort det med importregistrering som eneste krav. 
Så prøv at fjerne importregistreringen og se hvad der sker.

Der er ingen som helst forskel på enkeltmands uden moms og PMV i alle fald - så why worry

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for dit svar.
Jeg fjernede importregisteringen da det ikke kunne betale sig for mig at importere fra USA. Min fortjeneste er for lav.
Der stod nemlig det var et krav at jeg fjernede denne, for at blive PMV registeret. 

Jeg må lige ringe og rådfører mig.
Min omsætning kommer til at ligge på maks 10.000. Derfor jeg troede det var nemmere at gøre det sådan, derfor heller ingen momsregistrering 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)