Hej Amino, Men vil det være forsvarligt at virksomheden betaler for hotelopholdet i hele perioden, selvom jeg i princippet kun vil optage video nogle af dagene og hvad med mad, er det noget virksomheden kan betale? Eller vil det kun være de dage hvor jeg laver optagelser at virksomheden kan betale da det rent faktisk er de dage jeg er taget afsted for? Giver mit spørgsmål mening? Mvh. Steffen |
Det kan man ikke svare klart på. Sagen er jo, at mange ville gerne få betalt deres rejser i 2 mdr af firmaet - fordi det er til brug for at skrive en blog eller andet.
Du skal forvente, at skat ser meget kritisk på det, hvis du ikke på et tidspunkt kan vise, at du på baggrund af din 2 mdr rejse betalt af firmaet - også får nogle indtægter af rimelig betydning.
Der er fradrag for udgifter som tages alene for at skabe indtægter, men ikke en facitliste for hvor store I dit eksempel skal du regne med meget klare krav for skat til at bevise firmaets indtægtsdel - min personlige opfattelse af projekt med virksomhed der skal "optage lidt video fra de europæiske storbyer. De skal være underholdende, og det er meningen der skal reklamer på så de kan skabe noget omsætning for virksomheden." er at risikoen for at få det forklastet af skat er MEGET stor. Går ud fra skat også har betalt en god del af udstyreret osv - så det må være store indtægter der skal til
Enten tager man chancen velvidende at alt kan være for egen regning eller man vover et bindende svar (som dog nok er penge ud af vinduet)
Havde du forhåndssolgt reklamer der svarede til udgiften var det langt mere muligt - eller drev du allerede veletableret indtægtsgivende virksomhed inden for området ligeså
vh John Hannover