Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet PMV og åbning af erhverskonto

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle sammen! Jeg er igang med at skabe et personligt brand indenfor IT, social ligestilling og innovation. Jeg er blevet forbavset over hvor få muligheder der er for ny startede uden start-kapital. De mindste priser jeg har fundet indtil videre er omkring 2000DKK.

Det eneste jeg har brug for lige nu er: En erhvers Nemkonto tilknyttet en normal konto. Ingen lån eller noget andet. Altså en helt enekelt konto, separeret fra min personlige Nem-konto.

Jeg vil gerne overholde hvidvaskningsloven så godt som muligt, det er dog lidt svært, når jeg ikke har mere end 500-1000DKK om måneden. De skjal så bruges på tøj, biografture og åbning af erhverskontoer(hint hint).

Jeg er klar over, at jeg har mulighed for at modtage indbetalinger på min sædvanlige Nemkonto, imens min omsætning er lille. Jeg har bare svært ved at forstå, hvorfor der er så stor forskel på en normal konto og en erhverskonto. Især hvis den nødvendige funktionalitet er præcis den samme.

Jeg ønsker jer alle en fortsat god dag.

På forhånd tak for svarene.

Mathias W.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Funktionerne er ikke rigtigt de samme - både hvidvasklov og så den kendsgerne at erhverv generelt har flere transaktioner, og oftere trækkes over. Man laver ikke erhvervskonti generelt med visaelektron og lukket for PBS osv.
Hvis så dyrt for dig og du er uden moms så bare brug en personlig. Se lidt om hvorfor det generelt koster og risiko ved erhverv http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html  
2000 svarer nok ret godt til det neutrale mener det koster banker at stifte og køre en sådan konto 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Nov 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det uddybende svar. Din blog post har forklaret nogle af grundende bedre end flere af de bankrådgivere jeg har snakket med, tak!

Jeg vil gøre det nemt for mig selv og holde mig fra bankerne indtil de kommer efter mig eller jeg føler at jeg har så 'mange' penge jeg bare kan smide ud af vinduet. jeg vil selvfølgelig holde budget og lave separate kontoer for at holde styr på det hele.

Har du en idé om hvordan fremtiden ser ud mht. erhverv? Jeg frygter at mennesker på kontanthjælp og nyuddannede kommer til at få det rigtigt svært om 5 år, når SU'en er faldet endnu mere og kontathjælpen stadig ikke følger inflationen og de stigende husleje-, mad-, osv- priser.

2000DKK, ja bare 500DKK er utroligt mange penge for flere af vores befolkningsgrupper. Skal det virkelig være grunden til at mange bare lader være med at starte virksomhed? Fordi det er for dyrt at oprette og vedligeholde en simpel konto.

Jeg har læst om at der ikke er nok nye virksomheder og jeg oplever at monopoliseringen af diverse erhverv bliver større år for år. Er Danmark virkelig ved at udvikle sig til et mindre Amerika? Jeg er lige begyndt at overveje om man kan bruge Block Chain til at mindske omkostningerne ved at have en erhverskonto eller helt modsat at finde en måde i det eksisterende bank-system at gøre det billgere at vedligeholde en konto for bankerne end det er nu. Jeg forstår at vi alle skal tjene penge, men jeg har mere fokus på mennesker og vores velbefindende. Jeg går slet ikke ind for at man skal have den helt rette introduktion til livet OG være heldig med sin families økonomi, bare for at kunne prøve starte en virksomhed.

Igen, tak for dit svar. Jeg håber ikke jeg har skrevet et alt for forvirrende spørgsmål, jeg prøver at uddybe mine tanker omkring det samt få noget sparring omkring hvad der kan gøres ved den nuværende situation. :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Gideon:
2000DKK, ja bare 500DKK er utroligt mange penge for flere af vores befolkningsgrupper. Skal det virkelig være grunden til at mange bare lader være med at starte virksomhed?

Sikke da en omgang bullshit du kommer med, for de langt hovedparten af den danske befolkning inkl. studerende på SU er det altså ikke mange penge.

Hvis man ikke evnen til at skaffe de penge bør man afholde sig fra at blive ivæksætter.

Tilmeldt 3. Nov 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for dit sysnspunkt, det var dog utroligt offensivt. Jeg overdrev måske en smule, men jeg har været i det offentlige system siden jeg var 16 år gammel. Jeg har de sidste 2 år gjort mit bedste for at kunne tilbyde andre at arbejde for dem. Jeg er i stand til det nu, men har ikke så mange penge på en opsparing, jeg er 22 år gammel og er stadig igang med at finde møbler og fylde mit klædeskab ud.

Du påstår at, fordi loven påkræver at jeg skal stå til rådighed overfor kommunen, jeg bør afholde mig fra at iværksætte pga. min manglende evne til at tjene penge. Jeg påstår at jeg(og alle andre der har lyst) burde begynde at iværksætte så man kan begynde at tjene nogle penge.

Mennesker der lige er kommet ud af gæld.

Mennesker der aldrig har haft muligheden for at finde et arbejde pga. depression eller lign.

Mennesker der har haft en dårlig opvækst der har medført at man holder til i det kriminelle miljø.

Mennsker der har kroniske lidelser, der koster penge at holde i skak, men stadig har en god idé og er i stand til at profitere, men er ydelsesmodtager.

Listen kunne fortsætte, min pointe er at man ikke burde holde sig fra at være iværksætter, fordi man har været uheldig, oplevet modgang, blevet født i en familie med forældre på ydelse osv. osv. og grundet dette er fattig.

Jeg understreger lige at jeg synes du er utroligt offensiv og har ikke noget imod at du lader være med at svare igen, medmindre du har noget konstuktivt at bringe til diskussionen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gideon:
Jeg understreger lige at jeg synes du er utroligt offensiv og har ikke noget imod at du lader være med at svare igen, medmindre du har noget konstuktivt at bringe til diskussionen.

Du er velkommen til at have din mening om mig - men kan du ikke tåle svar på tiltale så lad være med at skriv!

Du skrev først

" Jeg frygter at mennesker på kontanthjælp og nyuddannede kommer til at få det rigtigt svært om 5 år, når SU'en er faldet endnu mere og kontathjælpen stadig ikke følger inflationen og de stigende husleje-, mad-, osv- priser."

Det er den gruppe mennesker jeg forholdte mig til tidligere , Nu skriver du pludselig om nogle helt andre befolkningsgrupper.

Hvorfor er det lige at folk der er kommet ud af deres gæld (næsten altid selvforskyldt) , skulle have svært ved at tage et arbejde og tjene nogle penge?

Rigtigt mange med en kronisk lidende uden problem blive selvstænding eller tage et job.

rigtigt mange i det kriminelle miljø er da selvstændige - hash salget blomstre jo på bl.a Christiania.  

 

Tilmeldt 3. Nov 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har tydeligvis ikke oplevet diversitet nok til at kunne forstå hvor jeg kommer fra. Hvis du har, er du bare et ubehageligt menneske med mangel på empati og evnen til at sætte sig i mange forskellige slags menneskers perspektiv. 

Jeg nævnte to konkrete sager der i forvejen og helt uden at være usikker er på vej i den retning. SU'en bliver hakket og ydelsesmodtagere får ikke forhøjet deres ydelser, selvom huslejen, mad og generelt mange faste priser stiger en smule hvert år. Men der er mange andre, mindre sager. Grunden til at jeg valgte de to er fordi at de fleste ved hvad SU og kontanhjælp er. Jeg begrænser dog ikke mine tanker til 'næsten' eller 'det meste', jeg overvejer så bredt og inkluderende jeg kan.

Det er godt du har dine meninger, men oplever du disse situationer bliver bedre af at nedgøre mennesker, fordi man ikke kan forstille sig hvorfor de ikke gør noget bestemt? Alles situation er speciel, nogle mere end andres og ligegyldigt hvad, kan du ikke påstå at alle er ens og at man derfor skal behandles ud fra et og samme synspunkt; nemlig at hvis man ikke er 100% konform og følger samfundets uskrevne spilleregler, behøver du ikke at prøve.

Og så nævner du rigtig mange, hvad så med resten? Du er altså selv for 'bullshit agtig' at høre på og alt for generaliserende til denne debat.

P.S. Hvordan er det kriminelle miljø pludseligt blevet til hashsalg på bl.a Christiania? Jeg er overbevist om at kriminalitet eksisterer i alle de sociale klasser og ikke udelukkende er begrænset til hash, men at bryde loven.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Gideon:

Har du en idé om hvordan fremtiden ser ud mht. erhverv? Jeg frygter at mennesker på kontanthjælp og nyuddannede kommer til at få det rigtigt svært om 5 år, når SU'en er faldet endnu mere og kontathjælpen stadig ikke følger inflationen og de stigende husleje-, mad-, osv- priser.

2000DKK, ja bare 500DKK er utroligt mange penge for flere af vores befolkningsgrupper. Skal det virkelig være grunden til at mange bare lader være med at starte virksomhed? Fordi det er for dyrt at oprette og vedligeholde en simpel konto.

nej det har jeg ikke. Jeg kan dog ikke lige se hvorfor banker - som jo er virksomheder som alle andre skulle arbejde gratis. Jeg tror nu ikke lige det er de 2000 kr til en bankkonto der skal stoppe folk fra erhverv . og søge kontanthjælp. Du vil selv opdage, at det ikke er helt let og gratis at være virksomhed.

Ting koster det de koster og ca 2000 er nok ret tæt på det de fleste uafhængige mener det koster banken at drive en erhvervskonto 

En dag kommer nok en UDEN ret til kredit kort men med hævekort og uden ret til betalingsløsning osv. Bankerne taber ofte på erhverv også selv om disse ikke har lnån

Du kan ikke bruge bitcoins af flere årsager. Dels og først og fremmest må man ikke bogføre/føre regnskab i en ikke officiel valuta og du kan ikke finde - noget sted i verden med en konto der kan fungere som NemKonto som kravet er hvis du vil være momsregistreret, med bitcoins

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Nov 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst endnu mere på hvorfor det koster 'så mange penge' og jeg må indrømme at jeg kun kan forstå det. 

Mht. blockchain, har jeg ikke gjort det klart at jeg snakker om selve teknologien, ikke hvad den mest normalt bliver brugt til(cryptocurrencies). Her er et uddrag fra wikipedia

En blockchain (blok-kæde) er en kontinuerligt voksende liste af blokke, som er forbundet med kryptografi. Hver blok indeholder typisk en kryptografisk henvisning til den foregående blok, et tidsstempel samt et antal transaktioner. Blockchains er designet til at gøre det meget vanskeligt at ændre tidligere transaktioner. Funktionelt kan en blockchain ses som en åben distribueret journal, som kan registrere transaktioner mellem to parter på en effektiv og verificerbar måde. Anvendt som distribueret journal administreres en blockchain typisk af et peer-to-peer-netværk, som overholder en protokol for validering af nye blokke. Når en transaktion først er registreret i en blok, kan ændringer kun gennemføres ved også at ændre alle efterfølgeden blokke i samarbejde med hovedparten af det netværk, som driver den givne blockchain.

---

Denne form for validering bliver allerede kigget på i fintech verdenen, det medfører utroligt mange gode ting med sig. Blandt andet lavere omkostninger for overførsler, da sikkerheden er inkorporeret i selve teknologien. Altså er en anden valuta eller pengesystem ikke nødvendigt for at udnytte 'en blockchain' indenfor bankverdenen. Her er en god artikel på forbes omkring det der blev udgivet for 6 dage siden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se hvordan blockchain kan erstatte alm betalinger og dermed bankkonto - men det kan være mig der ikke hænger med. De kan vel ikke som sådan fungere for mindre betalinger du laver i et PMV umiddelbart?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)