Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jantelov? mænd vs kvinder - Iværksættere

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Yep -enig Mette

Det hander i høj grad om at kikke indad i stedet for at koncentrere sig om hvad alle de andre siger og gør -det er også deres skyld.....

Har vi en uønsket situation (jeg siger ikke at det er nemt) har vi altid et valg! det kan godt være et svært valg at træffe OG gøre ondt, men vi har et valg.

Det er en god ide at kikke nysgerrigt på sig selv hvis man f.eks føler sig dårlig behandlet. Hvad er det lige ved denne situation der gør mig såret/vred/ked af det?? Hvad kan jeg selv gøre for at få et resultat jeg er tilfreds med?    Lige et citat til formiddagskaffen: 

Der er ingen der kan få dig til at føle dig mindreværdig uden din tillandelse...... 

Til alle der tager på vinterferie -specielt skifolket -knæk og bræk og HAMMER GO TUR -jeg er vild misundeligGeeked

Kærlig hilsen

Sanne

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 10:59

Jeg vil ikke begynde på en politisk debat overhovedet, men kan som personlig mening sige, at det er uudholdeligt at høre om alskens offerroller.
I det her tilfælde, nogle kvinder som føler, at de ikke får "opbakning" og hjælp som "mændende" får.

Ingen får noget foræret og heller ikke mænd.Og heller ikke når det kommer til forretninger. Der er masse af tiltag for kvinder, og kun for kvinder. Hvad med InnoWoman, som hylder kvindelige iværksættere og deres muligheder for at udbrede deres netværk. Eller diverse kurser m.m., som kun henvender sig til kvinder. Det er nok skæringen, som kan provokere.
Jeg tror desværre, at tendensen til at overanalysere, også kommer til udtryk i forretningsøjemed for mange kvinder. Syns da allerede, at denne debat er på vej ud i et overkill, med selvhjælpsbøger og networking som kan kvæle enhver kreativitet.

Derudover så finder jeg den oplevelse, som Kjers Kommunikation var ude for under en præsentation, dybt provokerende. Det er så fantastisk tydeligt, at de kvinder som skulle godkende tiltaget og præsentationen, satte sig på tværs, blot for at være på tværs og for at gøre en sag og pointe ud, at noget som er hamrende indlysende - men irrelevant!
Håber du kom med et skarp kontravending Hans!!

Nej nej, lad folk - både mænd og kvinder - se ind i sig selv, indse at der ikke ér en stor sexistisk konspiration, og lad alt hvad der er neo-feministisk og mands-nepotisme sejle sin egen sø.

Skab gode resultater og vær professionel, så er folk helt ligeglade med om det er en kvinde eller mand, som levere :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:01

MetteSkagen:

Med de rette kommunikationsværktøjer kan kvinder undgå en bunke skuffelser og par en bunke konflikter!

Kan mænd også det?
Og vil det så sige, at hvis man giver fuldstændig klart udtryk for, at hjælp i et internetforum for iværksættere er gratis, så risikerer man ikke, at posten pludselig kommer med en eddikestinkende papæske med to heltomme og to halvtomme delikatesseglas indhyldet i velsaltet og chutney-marineret træuld.

Eller for at sende det samme budskab med andre ord:
Mange tak for den fine pakke, Mette. Jeg mener det virkelig, når jeg siger, at det havde du ikke behøvet - og alligevel gjorde den mig naturligvis glad. Lidt ærgerligt at delikatessefolkene fra Læsø ikke havde skruet lågene hårdt nok på til at det var forsvarligt at lade Post Danmark håndtere pakken. Hybensyltetøjet er næsten komplet. Sennpsglasset mangler kun 1/4 i at være fuld. Chutneyen og Urtesaltet ligger nok jævnt fordelt mellem postbilen og min køkkenaffaldspose (så kan de lære at lade være med at smide med andre folks ting). Tempeltræteen, er muligvis ikke skadet af at ligge i chutney, så måske får fru Kjer lov til at undersøge dette nærmere.

Men mange tak - dejligt at der bliver sat pris på den hjælp, man giver.

mvh Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:10

NicosiaLonghi.com:
Håber du kom med et skarp kontravending Hans!!

Næh... desværre.
Jeg kunne undskylde mig med, at man skal vælge sine kampe med omhu - det ville være en plausibel forklaring på blot at rette ind.
Jeg kunne også dække min ind under "kunden har altid ret", men det ville ikke være ærligt i dette tilfælde.
Desværre erkendte jeg blot, at mit designforslag faldt på en ligegyldig detalje og lavede et helt andet design baseret på konturerne af en stjerne-gaffel-nøgle, som åbenbart er kønsløs, selvom en freudiansk analyse ville afsløre ikke mindre end to fallossymboler mod kun et enkelt vaginasymbol, der endda på grund af navnet "stjerne" vil kunne overfortolkes som tilhørende analfasens fascination af fæces - der i øvrigt i nogle skrifter associeres med penge. Måske er stjerne-gaffel-nøglen alligevel et bedre symbol på ordet "erhvervsliv" end slipseknuden...?

Nå, fred med det.
Flere kvindelige iværksættere = et pænere erhvervsliv.

mvh Hans

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:31

Hej Hans

Ja, naturligvis kan mænd også det - men når det drejer sig om at give udtryk for hvad man vil ha' er det altså kvinder der har mest brug for at øve sig :-)

Og nej, du kan ikke undgå at få en pakke, det var dog ikke meningen at den skulle ankomme slået i stykker som en fornærmelse mod dig, men hel og fristende. Jeg ved ikke hvem der har ansvaret i den sag, men jeg har sendt en mail til Skagen Kaffe, som sikkert vil ordne det hvis det kan ordnes.

Jeg havde valget mellem en Skagen Skinke eller en Læsøpakke og personligt foretrækker jeg den sidste, så derfor blev det den. Jeg synes det er dejligt at vi kan rådgive og hjælpe hinanden gratis - MEN - jeg synes også at det er på sin plads at tilkendegive når noget er "extraordinaire" og det var dit forslag til radiospotten - ja, det er du, Hans =D
Lev med det!

Mange hilsner

Mette

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)