Yep -enig Mette Det hander i høj grad om at kikke indad i stedet for at koncentrere sig om hvad alle de andre siger og gør -det er også deres skyld..... Har vi en uønsket situation (jeg siger ikke at det er nemt) har vi altid et valg! det kan godt være et svært valg at træffe OG gøre ondt, men vi har et valg. Det er en god ide at kikke nysgerrigt på sig selv hvis man f.eks føler sig dårlig behandlet. Hvad er det lige ved denne situation der gør mig såret/vred/ked af det?? Hvad kan jeg selv gøre for at få et resultat jeg er tilfreds med? Lige et citat til formiddagskaffen: Der er ingen der kan få dig til at føle dig mindreværdig uden din tillandelse...... Til alle der tager på vinterferie -specielt skifolket -knæk og bræk og HAMMER GO TUR -jeg er vild misundelig Kærlig hilsen Sanne |
Jeg vil ikke begynde på en politisk debat overhovedet, men kan som personlig mening sige, at det er uudholdeligt at høre om alskens offerroller.
I det her tilfælde, nogle kvinder som føler, at de ikke får "opbakning" og hjælp som "mændende" får.
Ingen får noget foræret og heller ikke mænd.Og heller ikke når det kommer til forretninger. Der er masse af tiltag for kvinder, og kun for kvinder. Hvad med InnoWoman, som hylder kvindelige iværksættere og deres muligheder for at udbrede deres netværk. Eller diverse kurser m.m., som kun henvender sig til kvinder. Det er nok skæringen, som kan provokere.
Jeg tror desværre, at tendensen til at overanalysere, også kommer til udtryk i forretningsøjemed for mange kvinder. Syns da allerede, at denne debat er på vej ud i et overkill, med selvhjælpsbøger og networking som kan kvæle enhver kreativitet.
Derudover så finder jeg den oplevelse, som Kjers Kommunikation var ude for under en præsentation, dybt provokerende. Det er så fantastisk tydeligt, at de kvinder som skulle godkende tiltaget og præsentationen, satte sig på tværs, blot for at være på tværs og for at gøre en sag og pointe ud, at noget som er hamrende indlysende - men irrelevant!
Håber du kom med et skarp kontravending Hans!!
Nej nej, lad folk - både mænd og kvinder - se ind i sig selv, indse at der ikke ér en stor sexistisk konspiration, og lad alt hvad der er neo-feministisk og mands-nepotisme sejle sin egen sø.
Skab gode resultater og vær professionel, så er folk helt ligeglade med om det er en kvinde eller mand, som levere :)