Det er desværre en meget væsentlig problemstilling du tager op. Både thorborg.dk og spamfighter.com er listet i flere blackholes og de primitive anti spam programmer bruger dem til at bedømme hvad der er spam. Det betyder f.eks. at jeg ikke kan maile medlemmer af folketinget med min SPAMfighter konto, da de bruger Baracuda anti spam løsning der bruger de meget primitive blackholes. Hvordan vi er endt der aner jeg ikke, men det er et meget stort problem for os, da det betyder at meget af vores kommunikation (fakturaer, licensnøgler, nyhedsbreve m.m.) bliver filtreret. Og for at det ikke skal være løgn, vil de god damn it have penge for at tage os ud af listerne, hvem sagde afpresning... Dbh Martin |
Det var da så lidt.
Fiffet går dog ikke så meget ud på mængden af mails du sender og hvorvidt din ISP lukker din adgang til at sende e-mails (igennem port 25, hvis den ikke allerede er lukket). Det er dog en anden problemstilling, som er en god ting at tage højde for også. Problemet er mere at, hvis bare en af dine e-mails bliver modtaget af en tilpas irriteret teknisk bruger, som mener ikke har tilmeldt sig, og derefter anmelder din forsendelse som spam til en af de mere kendte blacklists, eller nyhedsgrupper hvor man behandler den slags. Det er desværre ikke altid at alle er lige flinke til at sende en henvendelse til abuse@[ditdomæne.dk] for at høre hvad det drejer sig om.
Men som du nævner, værrer er det ikke end at man kan leve med risikoen et stykke hen af vejen. Som du nævner bør man dog nok overveje mere professionel hjælp hvis det er størrer og mere kritiske forsendelser det drejer sig om. Hvilket ikke bare er sagt fordi vi selv laver den slags. Nu så vi f.eks i dag at Børsens forlag har lavet en mail-brøler af format. Ligesom B&O, erhvervs og boligstyrelsen og Microsoft også har lavet. Utroligt hvad de kunne have sparet ved at tænke sig lidt om fra starten af