Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrev

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Happypie

 
Vi har et ugentligt nyhedsbrev, der sendes i ren tekst og ind i mellem med vedhæftninger, antallet af modtagere svinger noget men det bliver fremsendt som ren email og alle modtagere er i Bcc.
 
Da vi har ret mange ting igang er sidste uges emner sat i kursiv og nedenunder er så de nye tiltag.
 
Det mest positive med vores nyhedsbrev er, at det giver den enkelte overblik og langt færre spørgsmål om dette og hint.
 
Fordelen med email i ren tekst er at alle kan modtage det, uanset om de er på adsl, en satellit forbindelse eller en dødsyg Østeuropæisk analog opkobling.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
>Fordelen med email i ren tekst er at alle kan modtage det, uanset om de er på
>adsl, en satellit forbindelse eller en dødsyg Østeuropæisk analog opkobling.

Ahh, det er nu ikke helt sandt. En ren tekstmail kan være lige så fyldt med ubrugelig tekst som en HTML-formateret e-mail. Forskellen på de to typer er minimal, når det kommer til størrelsen af de inkluderede antal tegn. Forskellen på et par kb tekst ændrer sjældent det helt store, selv med et 14.4 baud modem. Så det sammen kan man sige om en ordentlig bearbejdet HTML-email.

Der hvor man kan tale om problemer i den retning er, at mulighederne i en HTML formateret e-mail er væsentlig flere, hvilket frister mange, uden den fornødne viden, til at konstruere e-mails, der desværre ikke er af speciel god kvalitet. Det kan f.eks være et overforbrug af inkluderet grafisk materiale, der er vedlagt e-mailen i stedet for at være linket til, således at e-mail-klienten ikke har mulighed for at ignorere nedhentningen af dem m.v.

For at tage det videre, så nytter en rent tekst (plaintext) e-mail heller ikke meget på en Østeuropæisk analog opkobling, hvis den er encoded i et forkert tegnsæt.

Så plaintext er ikke nødvendigvis løsningen på alt, og ofte kan et budskab, der er sat op med simple og klassiske grafiske virkemidler, trænge væsentlig bedre igennem til modtageren, da vedkommende slipper for at skimme store ensudseende tekstblokke for at finde de interessante emner. Det er samme årsag til at selv Ph. D. afhandlinger ofte bliver formateret op visuelt.

Problemer kan opstå i de situationer hvor modtagerklienten ikke kan tolke HTML-formaterede tekst, men i dag er det fåtallet af e-mail-klienter der lider under dette, i forhold til det samlede marked og dets brugere.

Så ligesom med diverse flashbaserede websites, så er det ikke teknologien der fejler, men derimod brugerne af den. I mange tilfælde skyldes det desværre mangel på indsigt i teknologiens fordele og ulemper. Personligt ville jeg heller ikke begynde at bygge et hus, bare fordi jeg har lært at slå et søm i et brædt

Tilgengæld er plaintext en god løsning hvis man ikke ønsker at sætte sig ind i det, eller hyre eksperter, da risikoen for at gå galt i byen er mindre for en begynder. Det gør det dog ikke fejlfrit.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Oscar

 
Da vi startede med at udsende nyhedsbreve var de fyldt med grafik og andet fnidder - med konstante modtageproblemer.
 
Idag har vi sendt plaintext nyhedsbreve ud igennem 4 år hver eneste uge, og der har kun været ca en snes modtageproblemer - der primært var på en bambusforbindelse i Vietnam og en i Angola.
 
Så jeg mener fortsat at vores løsning er ganske fortrinlig.
 
Hvem har iøvrigt sagt at vi ikke har de rigtige eksperter til at drage omsorg for at vi gør det rigtige? Min opinion er at man skal ikke gøre tingene svære end de er. Der er sgu rigeligt med ting at tage sig af som er dybt komplicerede.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars,

Jeg tror måske du har misforstået min hensigt, hvilket jeg beklager, hvis min kommentar har gjort det muligt.

Min kommentar var på ingen måde rettet mod "jeres løsning", da jeg ikke har nogen mulighed for at kende noget til den (ud over at I sender "plain text"), og derfor ikke kan udtale mig om hvad I gør.

Min kommentar var rettet på udtalelsen om, at "plain text"''s forsendelsesfordele, hvilket er lidt af en skrøne i den branche, som jeg nu en gang arbejder i, og derfor støder på den ofte. Jeg havde aldrig til intention at antyde, at I ikke er, eller benytter eksperter, eller har den fornødne viden, men derimod påpege en klassisk myte inden for branchen.

Hvad angår kommentaren med ikke at gøre ting vanskeligere end de er, så er jeg skam helt enig. Dog, hvis man kan dokumentere fordelen af en visuelt formateret e-mail i forhold til en "plain text" i en given situation, så vil jeg tilgengæld mene at man heller ikke skal gøre tingene dårligere, fordi man som enkeltperson måske ikke besider det nødvendige viden, til at få mere ud af sine salgsfremmende midler. Hvilket blev forsøgt antydet med min husbygger-analogi.
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Uden at have afprøvet hans service, vil jeg mene, at Oscar har styr på det med nyhedsbreve. Jeg har blog-crashet hans blog et par gange og desuden emailet med ham, og han er utvivlsomt en meget seriøs spiller på nyhedsbrevs-markedet. Hvis du ikke selv gider sætte dig ind i alle faldgruberne m.m. og ellers bare vil skøjte let og elegant henover det, så ville jeg nok prøve hans service.

I vores firma har vi dog ikke råd til noget sådant og må derfor selv fedte med det og alle dets faldgruber. Det kan være en pestilens, men er også meget sjovt. Vi startede med plain text, men valgte så at skifte til html-nyhedsbrev. Ja, det giver mange ulemper, men hold kæft hvor kan det også se godt ud. Mange nørder nægter at modtage sådan noget og på sin vis også med god grund. Men vi har altså et produkt, der skal sælges og folk vil gerne have noget lækkert at kigge på, når de skal gøre et køb. Forestil dig at Føtex begyndte at sende deres ugentlige tilbud ud på alm. hvidt papir uden billeder eller formatering. Nej vel??...

Vi har valgt at tage konsekvensen. Det er mere indbydende, lækkert og sjovt med lidt billeder, formatering, glitter og lir. Sådan er markedsføring nu engang. Når engang vi får tid skal vi til at arbejde lidt mere med det. F.eks. lave A/B split tests som omtalt i en anden tråd. Det kunne jo være sjovt at se, hvilke nyheder folk læser og klikker videre på. Specielt i nyhedsbreve....

Nå, nok om det. God fornøjelse med dit nyhedsbrev. Husk nu grundregel nr. 1. Der skal f*n*m* være en nyhed i et nyhedsbrev. Ellers hedder det "spam".

Molvins
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis Israel og Palestinenserne får brug for en forligsmand, vil jeg til hver en tid anbefale dig Oscar.
Enten vil du på den aller mest diplomatisk facon få dem til at fatte at de skal opføre sig ordentligt. Og hvis det ikke får dem til at tænde fredspiperne, så stikker du dem bare en af dine 4 km supermails, så er de beskfæftigede lang ind i næste århundred

Dbh Martin
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Så krøb du lige udenom den med humle, ved at blande et politisk brændpunkt ind i debatten, hva' Martin??..

Nu skriver du "hvis" de får brug for en forligsmand. Det har de vist haft siden 2. verdenskrig, har de ikke??..

Tror bestemt, Oscar er en dygtig mand, men tror ikke på, at han kan løse den opgave dernede... Men den med 4 km-mails var da et forslag, der var værd at overveje...


OPDATERING.....
P.S. Ups - der var jeg lige på forkert spor. Den med humle var i en helt anden tråd. Og Martin svarede rent faktisk på humle-spørgsmålet i netop samme sekund, som jeg sad og skrev dette spydige indlæg. Han krøb dog udenom at give humle. Skulle ellers tro, han havde humle-forbindelserne i orden. Lejede han sig ikke ind i nogle gamle Carlsberg-siloer i sin tid??..
Side 3 ud af 3 (27 indlæg)