Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrev

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg står og skal sende et nyhedsbrev ud - én gang om måneden til omkring 900 mennesker.

Jeg leder efter et program, som kan håndterer det (2 versioner - også html), som ikke koster en formue og som kan give mig så mange oplysninger om modtagernes reaktion (hvad klikker de på i nyhedsbrevet, hvor lang tid går det etc.)

Har nogle, af de mange dygtige debattøre herinde, et bud på et program/firma?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Du  kan jo tage en snak med din gode gamle kollega Oscar der er med i: http://www.ebrev.info
Det vil da være nærliggende :-)

Dbh Martin
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Meget enig - jeg har også været der ;-)

Jeg er også interesseret i at høre om alternativer ...derfor mit indlæg
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh ok, det kunne du jo bare have sagt.
Mit nyhedsbrev har nu små 1500 læsere og jeg bruger et Excel regneark og Outlook.
Det tager mig vel en times tid og det virker fint. Men jeg regner med at gå over til Oscars løsning når han er helt klar med version 2 (Er du det Oscar? :-)
Under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig en hosted løsning, det er det nemmeste. Men vær opmærksom på om de kan håndtere dansk tegnsæt og om du kan oversætte tilmelding/frameldings sider etc. til dansk.

Dbh Martin

Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror også, at det ender med Excel/Outlook løsningen i første omgang.

For nyligt var jeg dog ude og se en løsning (som kostede en formue), hvor sælgeren var ved at gå i selvsving over alt hvad det program kunne. Det var lige før, at man kunne se hvornår læseren/modtageren drak kaffe, mens hun læste sig igennem nyhedsbrevet.

Når jeg så pillede alt det sælgergas fra, synes jeg nu alligevel at det var nogle temmelig interessante ting man efterhånden kan måle på (og derved også tilrettelægge nyhedsbrevet, så det bliver læst og bliver endnu mere relevant for modtageren - som så fortsat vil modtage det, sende det videre til andre etc., etc. og møllen begynder at køre videre).

De oplysninger får jeg ikke ved Excel/Outlook løsningen - så jeg vakler lidt for/imod ;-)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Den løsning har jeg selv brugt i nu 3-4 år og den virker fint.
Jeg tror også man kan bruge for meget tid på analyser, at stole på sig selv er ikke det værste man kan gøre.
Dog vil jeg gerne slippe for det manuelle arbejde, da jeg gerne vil bruge tiden på noget andet.
Så jeg venter spændt på at Oscar bliver klar med version 2.

Dbh Martin


 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
HappyPie>
Jeg har lige sendt dig en e-mail

Hr. Thorborg>
Hvis jeg nu lige får et par timer til at ordne jeres andre ting, så skal jeg nok droppe forbi dit kontor og vise dig hvad vi kan på nuværende tidspunkt, hvis du selv har tid i din travle kalender

Man kan jo ikke både blæse og have mel i munden. Der skal være tid til det hele.
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bruger et program som hedder Group mail pro. Programmet er super effektivt og med næsten ubegrænsede muligheder for a oprette en masse forskellige nyhdsbreve. Både som HTML og alm. tekst. Programmet koster omkring 600,- at anskaffe men så er det dit for evigt. Til at tracke hvad folk trykker på bruger jeg 1-1link som koster omkring 1000-1200 om året. Men det virker fint. Men Infacta har os et program til at tracke mails som koster 600,- om året. Men det har jeg ingen erfaringer med. Håber du kan bruge svaret. Jeg har haft stor glæde af især Group mail pro.
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jimbo>

Jeg kiggede lidt på groupmail pro og det ser jo ganske spændende ud, med en masse interessante funktioner.

Der er dog en ting jeg falder over og det er at, det så vidt jeg kan se er et selvstændigt installeret program/løsning. Det betyder at virksomheder der køber det selv er ansvarlig for at opbevare e-mail-adresserne forsvarligt i forhold til lovgivningen, samt selv tager "skraldet" hvis den mailserver de sender ud igennem markeres som spamafsender ved et uheld eller ved en reel spamforsendelse.

Det sidste er nok det vigtigste at tage højde for hvis man som mindre virksomhed benytter den slags programmer, da det er yderst frustrerende at konstatere at alle ens andre erhvervs e-mails ikke kan komme frem fordi man har brugt sin egen mailserver som afsender, og måske er blevet markeret i et par "blacklists" eller lignede.

Bare et lille fif
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for fiffet. Det jeg gør for at de ikke skal lukke min smtp adgang er at sætter programmet til at sende 75 mails i timen. Så har der aldrig været problemer. I øvrig følger der et back-up program med til group mail som gør det let at lave en back-up på alle e-mail adresser. Det kan godt være hvis man skal op og sende +25.000 mails det måske er smart at finde en anden smtp udbyder. Men som sagt har det aldrig været et problem for mig. Har brugt programmet i en del år efterhånden.
Side 1 ud af 3 (27 indlæg)