Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faldende salg - hvad kan vi gøre?

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bruun Rasmussen:

KlaMus:
CD-salg for pop/rock er død, men det er det bestemt ikke for klassisk musik

Men det gør det.

Okay, jeg gentager (i overskrifter):

Udgivelsen af nye klassiske indspilninger har stort set aldrig været højere end nu. De store selskaber sprøjter nyheder ud og da en klassisk produktion med dyre solister, stort symfoniorkester m.v. er hårrejsende dyre, så mener de altså at der stadig er et marked. De puster altså ikke noget op bare for at give indtryk af et marked der ikke eksisterer i virkeligheden. Deutsche Grammophon, Sony, Universal, EMI og andre tager ikke fejl, det er jeg helt sikker på!

Salget er altså ikke gået ned, men det har forskubbet sig fra den fysiske butik til internet i et vist omfang og det er dét vi skal og vil reagere på!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får hele tiden revet i næsen, at vi har nej-hatten på. Jeg føler derfor trang til at udbrede mig lidt filosofisk omkring vores måde at drive forretning på.

Vi har i 37 år været selvfinansierende og har altid geninvesteret alt overskud i nye pladeudgivelser, køb og overtagelser af en butik m.m. Vores eneste gæld er derfor kun de løbende kreditter hos leverandører, opsigelsesfrist på vort lejemål m.m.

Mange vil mene at denne måde at drive virksomhed på er dybt forældet og hører til i en skummel fortid. Nå ja, men det er altså vores måde at gøre tingene på. Som det er nu om dage, hvor man gladeligt investerer svimlende summer for lånte penge på forventet efterbevilling, harmonerer det altså ikke med vores opfattelse af hvordan man driver en sund forretning.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

Salget er altså ikke gået ned, men det har forskubbet sig fra den fysiske butik til internet i et vist omfang og det er dét vi skal og vil reagere på!

Bare ikke før der på magisk vis er faldet 100-200k ud af det blå ind på kontoen til en moderne webshop.

Hvilket næppe sker når salg går ned og investeringer på over 5000 kroner er utopi.

Tilmeldt 14. Sep 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej med dig.

Der er ingen tvivl om at din webshop er forældet, og ikke særlig brugervenlig, men det har du jo ligesom fået af vide 100 gange :-)

Og hvis du ikke har penge til at købe en ny shop, hvorfor prøver du så ikke at lave et samarbejde med en ung gut eller kvinde som måske har styr på det med webshop, mod at vedkommende får antal % af hvert salg. Dvs. du får en shop og vedkommende får en løbende indtjening. Det kan være at den samme person har forstand på SEO og sociale medier. Så lave en aftale alt salg som kommer via shop får vedkommende X % af.

Og det kunne også være en idé (jeg har ikke tjekket om du har det) men at man kan bestille på shoppen, men afhente gratis i butik

Du kunne måske også lave en "live" koncert eller lign. i forbindelse med en udgive af en kunster - eller lave en klassisk aften med musik og rødvin.

Du kunne måske også udleje et hjørne af din butik til en "koncert arrangør" som tilbyder koncerter i udlandet. Så der er banner og brochure i et hjørne, og du får en lille "husleje" på det.

Men først og fremmest må det være at finde en løsning på at få lavet en ny shop :-)

Tilmeldt 8. Sep 17
Indlæg ialt: 104
Fra  Social Trading Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Vi har i 37 år været selvfinansierende og har altid geninvesteret alt overskud i nye pladeudgivelser, køb og overtagelser af en butik m.m. Vores eneste gæld er derfor kun de løbende kreditter hos leverandører, opsigelsesfrist på vort lejemål m.m.
Det er der ikke noget galt i - men det er ikke ensbetydende med at du skal lytte til markedet og følge udviklingen- for ellers kan du ikke fortsætte sådan.

Jeg driver selv virksomhed på en lignende måde - men heldigvis er der hvert år mulighed for at lægge lidt til side og når vi så er "nødsaget" til at ændre - så må vi låne lidt af det der ligger på hylden - og de ændringer vi laver de skal så sikre at er i den næste periode er lidt mere til overs til at lægge på hylden og på den måde kan vi så lægge det tilbage som vi har "lånt" fra "kagedåsen".

Du skal måske så overveje at allokere pengene et andet sted hen end der hvor du bruger dem nu. Og nedprioritere noget andet.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Det er om måneden Tongue Tied

Med en husleje på over 44.000 DKK om måneden i husleje, hvordan dælen kan du så påstå at det vil være alt for dyrt at flytte butikken??.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

Jeg får hele tiden revet i næsen, at vi har nej-hatten på. Jeg føler derfor trang til at udbrede mig lidt filosofisk omkring vores måde at drive forretning på.

Vi har i 37 år været selvfinansierende og har altid geninvesteret alt overskud i nye pladeudgivelser, køb og overtagelser af en butik m.m. Vores eneste gæld er derfor kun de løbende kreditter hos leverandører, opsigelsesfrist på vort lejemål m.m.

Mange vil mene at denne måde at drive virksomhed på er dybt forældet og hører til i en skummel fortid. Nå ja, men det er altså vores måde at gøre tingene på. Som det er nu om dage, hvor man gladeligt investerer svimlende summer for lånte penge på forventet efterbevilling, harmonerer det altså ikke med vores opfattelse af hvordan man driver en sund forretning.

Det er en gammeldags og MEGET fornuftig måde at drive forretning på, - som Mads Skjern gjorde det i hin tid.
Det skal man ikke være flov over.

Dog bliver man nød til at lytte til vandrørene - der er en grund til at Fona ikke længere eksisterer 

Man ser ikke flere pladeforretninger, andet end filantropiske foretagender, der lever på offentlig forsørgelse.

Det lyder også som om I har en central placering i kbh, og det er næppe gratis.

Prøv at veje huslejen opimod en placering udenfor de dyre kvm-priser, hvor man kun servicerer kunder online,

evt. via skype etc. hvis den personlige service er paramount.

Der er mange muligheder, bare ikke den nuværende...... som du selv har indset.

PM sendt med et tilbud du ikke kan afslå

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

martin2017:

Hej med dig.

Der er ingen tvivl om at din webshop er forældet, og ikke særlig brugervenlig, men det har du jo ligesom fået af vide 100 gange :-)

Og hvis du ikke har penge til at købe en ny shop, hvorfor prøver du så ikke at lave et samarbejde med en ung gut eller kvinde som måske har styr på det med webshop, mod at vedkommende får antal % af hvert salg. Dvs. du får en shop og vedkommende får en løbende indtjening. Det kan være at den samme person har forstand på SEO og sociale medier. Så lave en aftale alt salg som kommer via shop får vedkommende X % af.

Og det kunne også være en idé (jeg har ikke tjekket om du har det) men at man kan bestille på shoppen, men afhente gratis i butik

Du kunne måske også lave en "live" koncert eller lign. i forbindelse med en udgive af en kunster - eller lave en klassisk aften med musik og rødvin.

Du kunne måske også udleje et hjørne af din butik til en "koncert arrangør" som tilbyder koncerter i udlandet. Så der er banner og brochure i et hjørne, og du får en lille "husleje" på det.

Men først og fremmest må det være at finde en løsning på at få lavet en ny shop :-)

Et af de bedste indlæg, jeg i mine 10år på Amino har set.......

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

martin2017:
Og hvis du ikke har penge til at købe en ny shop, hvorfor prøver du så ikke at lave et samarbejde med en ung gut eller kvinde som måske har styr på det med webshop, mod at vedkommende får antal % af hvert salg. Dvs. du får en shop og vedkommende får en løbende indtjening. Det kan være at den samme person har forstand på SEO og sociale medier. Så lave en aftale alt salg som kommer via shop får vedkommende X % af.
Tak for ideen. Mon ikke nogen i "Freelance" på Amino kunne kigge på det? Jeg vil prøve med et opslag en af dagene, hvis ikke nogle af de igangværende initiativer giver resultat.

martin2017:
Og det kunne også være en idé (jeg har ikke tjekket om du har det) men at man kan bestille på shoppen, men afhente gratis i butik
Vore priser off- og online er de samme og shoppen har gratis forsendelse ved bestillinger over 100 kroner.

martin2017:
Du kunne måske også lave en "live" koncert eller lign. i forbindelse med en udgive af en kunster - eller lave en klassisk aften med musik og rødvin.
Det har vi prøvet flere gange med magre resultater. Vores konklusion er at det ikke er besværet værd. Det har været gode arrangementer og der har ikke været sparet på noget for at det skulle blive godt, men hvis det tilstedeværende personale overgår deltagerne i antal, så bliver det jo lidt tamt.

martin2017:
Du kunne måske også udleje et hjørne af din butik til en "koncert arrangør" som tilbyder koncerter i udlandet. Så der er banner og brochure i et hjørne, og du får en lille "husleje" på det.
Den er skrevet bag øret. Tak :-)

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)