Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 17
Indlæg ialt: 201
Fra  SecretOne Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg vil gerne have et cvr nummer fordi jeg er ved at starte et tøjmærke men jeg ved ikke hvad det kommer til at have for nogle konsekventer.

Jeg vil gerne have et cvr nummer fordi så bliver jeg registreret som et official virksomhed. Og til kunderne også truster mig. 

Jeg mener at fritidskortet ligger på 40.000-50.000 kr. Men min far han mener at man skal betale moms fra 10.000 kr. Og så ville jeg høre af hvad i siger er det rigtig det hvad min far han siger?

mvh Andreas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 17:06

Hej

Ud fra det du skriver antager jeg at du ikke er 18 år endnu?  Man skal være myndig for at få starte virksomhed.   

Mht. Moms har det intet med dit frikorts størrelse at gøre.  Omsætter man for mere end 50.000 DKK indenfor en periode på 12 måneder, skal man moms registreres.   

Husk at omsætning ikke er det samme som fortjeneste. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12

Momspligt indtræder når du kan forudse du vil komme op på 50.000 omsætning/salg på en hver 12 mdr periode frem og tilbage. Det kunne nemt være ved 4000 kr salg per måned https://johnhannover.blogspot.dk/2017/03/moms-for-begyndere.html 

Ofte vil det være en fordel at momsregistrere sig fra start så man ikke skal til at ændre priser mm senere.

Du betaler 8% am bidrag af alt fortjeneste og når dit fradrag/frikort er opbrugt (og ja det er i det niveau) så betaler du ialt ca 41%

Du skal være 18 for at få CVR og for i det hele taget at måtte optræde som virksomhed og f.eks. sælge tøj - eller du skal søge dispensation i statsamtet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Apr 17
Indlæg ialt: 201
Fra  SecretOne Skrevet kl. 17:31

Hej Ravn
Hvis man har nogle forældre der siger ja til det og de står bag en og det er blevet afklaret med starten er det mulig.

Og tak for svar 😀🙏🏼

Mvh Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:29

Læs mit link i indlæget inden det forklarer hvordan man får det "afklaret med staten" = dispensation fra statsamtet og ja - forældrene skal skrive under og tage ansvar og man får lov hvis det anses for rimeligt uden større risiko og ellers får man ofte nej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)