Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster selve revisionen typisk for et APS

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en del variation i, hvad prisen er for at få opstillet årsregnskab for et APS. Hvis man selv har lavet bogføringen, er det mit indtryk, at prisen typisk ligger på 12 - 17.000 kr. plus moms.

Hvad vil merprisen typisk være, hvis revisor derudover skal revidere regnskabet?

På forhånd tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige det afhænger helt af kompleksitet men pris forskel mellem revisor til at opstille regnskabet og en revision vil ofte kunne være begrænset til 3-5000 kr vil jeg mene. Revisor der opstiller skal trods alt også følge en del regler. 

Jeg har set ApS med f.eks. 1000 bilag til 8000 kr for revision og 5000 kr uden - men det er nok meget individuelt 

Jeg synes 12-17000 + moms for alene opstilling lyder MEGET dyrt hvis ikke der skal ændres en masse i bogføringen. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtaget. Tak for svar. 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen afhænger primært af hvilken type af revisor du vælger og kompleksiteten samt størrelsen af dit ApS.

De større revisionshuse har noget højere priser end den lokale, men ofte hører der også et kvalitetsstempel overfor dine interessenter ved at anvende et godt revisionsfirma. 

Ellers afhænger det også af kompleksiteten af din virksomhed og regnskabsposter kombineret med det materiale du leverer til revisor.

Du kan sende en besked direkte til mig, hvor du skriver om hvad dit regnskab indeholder. Så vil jeg gerne give dig et bud på hvad det bør koste og lidt fif til hvordan du får en aftale på plads.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan ikke opsættes en generel rettesnor for hvad en revision koster. Det er helt individuelt ud fra bogføringens kvalitet, de respektive regnskabsposter og kompleksiteten.

Når det er sagt så ville jeg være ked af at lave rigtig revision for under 20.000 med mindre vi snakker små investerings/ejendomsselskaber.

Opstilling af regnskab for 12-17.000 lyder umiddelbart dyrt for et lille selskab. Jeg ser sjældent prisen over 10.000 hvis bogføringen er i orden... 12-17.000 lyder mere som et klasse C selskab med pengestrøm osv (og så er der allligevel revisionspligt...).

Husk også der er udvidet gennemgang som en god mellemting imellem revision og review. De mindre selskaber er langt bedre stillet med dette på både pris og kvalitet/sikkerhed fra revisoren.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for information og svar. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Indskydelse... Udvidet gennemgang forudsætter naturligvis, at der ikke er en interessent som fx. bank eller investor, som kræver en fuld reel revision... !

Bankerne har desværre ikke taget denne form til sig endnu, selvom de nok næppe ville kunne kende forskel hvis du præsenterede dem for hhv. et revideret regnskab og et med udvidet gennemgang.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Cef, 

Cef, har du et bud på, hvilken rente Skat accepterer, når hovedaktionær finansierer et selskab med et lån på 6-7 mio. kr. til handel med børsnoterede amerikanske aktier (eneste aktivitet).

John skriver, at Skat accepterer op til 12%, hvis det afspejler, hvad en uafhængig kreditor ville kræve. Men jeg har også en anden kilde, der hævder, at Skat kun accepterer 4%. Jeg tror, Johns svar er korrekt.

Har du et bud? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener faktisk du nok har tallet med 4% fra mindste rente de accepterer hvis ikke andet kan sandsynliggøres - disconto + 4%

I virkeligheden er det nok farligere med de høje procenter, da rente beskattes mindre end overskud, og derfor skal du være lidt skarp i at dokumentere f.eks. de 12% jeg mener man bør kunne få accept for - hvis, som du skriver, det er helt usikret. Specielt hvis som sagt din bank ville stikke et tilbud ud - for selvom renten er lav, KUNNE det godt være over 10% her

Du skal sikre dig god dokumentation da du jo klart mangler armslængde og kan have interesse i den høje rente

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

John, jeg er helt enig i, hvad du skriver. Det er så blot her, det bliver vanskeligt. For jeg har faktisk haft fat i et par banker og spurgt dem, om de vil være behjælpelig med at give et bud på, hvad en fair rente vil være. Men de har desværre afslået med den begrundelse, at de ikke ville yde et sådan lån uden sikkerhed, fordi de synes, det er for risikabelt. Men jeg vil selvfølgelig prøve nogle flere banker. 

Man skal altid forsøge at undgå sager med Skat. Men jeg tror dog, jeg ville have en vis chance for at vinde, hvis de underkendte f.eks. en rente på 10% på et lån, hvor gælden er 130 gange større end egenkapitalen.

Endelig er der en meget sofistikeret mulighed, som kapitalfondene bruger. Her aftales en grundrente på f.eks. 6%, der suppleres med et tillæg, der afhænger af performance. Det ville selvfølgelig være ideelt, da jeg naturligvis ikke kan være sikker på at levere et overskud. Men det kræver selvfølglig en dygtig revisor, der kan lave sådan en gældsaftale.  

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)