Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis Dns

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev her til aften spurgt om der er andre der tilbyder gratis dns?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:53

Jeg vil også lige byde ind, med lidt positivt snak om GratisDNS..

Selv bruger jeg dem til ALLE mine domæner, og det bliver i løbet af de kommende år forhåbentlig til en del..

Derudover har jeg en kunde, som også bruger den til sine domæner - han har flere hundrede domæner registreret hos dem, og med det simple - nørdede og grimme, som mange folk måske ville sige - interface, er det utrolig nemt at sætte de mange domæner ind i nogle få kategorier, og smide dem ind med dns-regler for hver kategori - så de flere hundrede domæner, stadig kan være fordelt mellem 3-4 servere, og når man så skal skifte server el. lign. til et system, kan man blot ændre indstillingerne for en kategori, og derved hurtigt og sætte alle domænerne til at pege på en ny server.

Support skal jeg ikke kunne sige noget om, har aldrig haft brug for det - det har bare kørt derudaf uden problemer. At de tjener penge på at man registrerer domæner gennem dem, kan jeg ikke se nogle problemer i - det er ikke særlig meget ekstra, og man får en fantastisk DNS-service ud af det.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:45

Ken Krejlgaard Poulsen:
Mikkel: hvad er der galt i at værer nørd? og hvor synes du supporten er dårlig? Mail, Telefon, Forum eller på IRC?

Jeg vil lige tilføje mig til kredsen af mennesker som kender til GratisDNS. Jeg bruger dem også indimellem til DNS. Typisk er det imod de websites som ikke ligger hostet hos os selv, da vores egen DNS kun håndterer domænerne som har direkte tilknytning til MediaMouse.

At webinterfacet er nørdet vil jeg faktisk ikke mene. Hvis jeg kigger på vores egen DNS-servere som kører Unix, så kan vi begynde at snakke om nørdede interfaces..... Geeked. Det er da rigtigt at GratisDNS' brugerflade grafisk set kunne være flottere - men det er jo fuldstændig ligegyldigt. Hvis jeg skulle vælge imellem en flot grafisk brugerflade eller en klippestabil (og gratis) DNS-service, så ved jeg godt hvad jeg vil vælge.

Selve nørderiet vil jeg vove at påstå at man ikke vil kunne komme uden om. At sætte A-records, MX-records m.m. op kræver altså at man i alle tilfælde har bare en lille smule idé om hvad det er man sidder og foretager sig. Og ja, der er faktisk nogle ret gode fornuftige vejledninger (HowTo's) som viser hvad man skal gøre hvornår og hvorfor.

/Jesper

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)