Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere små virksomheder - momsregistrering?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Freerun Denmark Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan forholder det sig hvis man har flere små virksomheder i forhold til at skulle momsregistreres?

Er det hver enkel virksomhed der skal omsætte for mere end 50.000 kr. for at skulle registreres, eller gælder det for summen af de virksomheder en person ejer?

Kan man have en momsregistreret virksomhed, og et lille sideprojekt som ikke er momsregistreret?

(Jeg tænker enkeltmandsvirksomheder her)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis:

Hvordan forholder det sig hvis man har flere små virksomheder i forhold til at skulle momsregistreres?

Er det hver enkel virksomhed der skal omsætte for mere end 50.000 kr. for at skulle registreres, eller gælder det for summen af de virksomheder en person ejer?

Kan man have en momsregistreret virksomhed, og et lille sideprojekt som ikke er momsregistreret?

(Jeg tænker enkeltmandsvirksomheder her)

I forhold til moms er du som fysisk person lig med en virksomhed og dermed 50.000 kr. i maksimal momspligtig omsætning før du skal registreres.

Så uanset hvor mange personlige virksomheder du har må de maksimalt omsætte for 50.000 kr. til sammen.

 

Ovenstående betyder også at du ikke kan have en momsregistreret enkeltmandsvirksomhed samtidig med en anden mindre PMV/hobbyvirk som ikke skal afregne moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis:

Hvordan forholder det sig hvis man har flere små virksomheder i forhold til at skulle momsregistreres?

Er det hver enkel virksomhed der skal omsætte for mere end 50.000 kr. for at skulle registreres, eller gælder det for summen af de virksomheder en person ejer?

Kan man have en momsregistreret virksomhed, og et lille sideprojekt som ikke er momsregistreret?

(Jeg tænker enkeltmandsvirksomheder her)

Nej momsregistrering i personlig virksomhed omfatter al erhvervsmæssig aktivitet - du kan så heller ikke have flere enkeltmands (ex enkeltmands m moms og PMV samtidigt overhovedet)

Al momspligtig aktivitet er med moms når du er momsregistreret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)