Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR og moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen...igen, igen og igen :)

Nu skal jeg så til at have et CVR nummer og det glæder jeg selvfølgelig til, dog jeg har et par spørgsmål jeg mangler lidt mere viden om.

Jeg har hørt at man kan vælge ikke at momsregistrere sig, hvis jeg ikke tjener 50.000 på 12 måneder - kan have misforstået det?

Nu regner jeg så ikke lige med at jeg tjener 50.000 kr på 12 måneder...men, det kan jo ske (den tanke er dog langt ude.)

Men, jeg vil selvfølgelig ikke tage den chance...så skal jeg så vælge at momsregistrere? For at være sikker på at der ikke sker noget? 

Hvad hvis jeg vælger at momsregistrere og jeg ikke har tjent 50.000 på 12 måneder?

Spørgsmålene er måske dumme, men jeg vil ikke ende med at lave en dum fejl.

Hvis i har et godt link der forklarer tingene nemt og enkelt, så vil det blive modtaget med kyshånd!

- Kristina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33

Det er ikke tjener men omsætte. Hvis du ikke momsregistrerer så skal du gøre det så snart det er åbenlyst du vil komme på 50 t - Jeg siger normalt når du rammer 4000 per måned og ser det være svagt stigende, ellers kan du få moms og bod på alt inden også. 
Hvis du registrerer så har du momsfradrag og skal lægge moms på - helt uanset om du omsætter under 50 t

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html om momspligtens indtræden

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/skal-jeg-lade-mig-momsregistrere.html om hvilke fordele der KAN være uanset hvad

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 11:44

Kristina:
Jeg har hørt at man kan vælge ikke at momsregistrere sig, hvis jeg ikke tjener 50.000 på 12 måneder - kan have misforstået det?

Ja det har du! 

Der er tale om omsætning på 50.000 DKK og ikke fortjeneste som du skriver - Dvs. at du gennesnitlig må sælge vare for 4.166 DKK pr. måned. 

Tilmeldt 21. Nov 14
Skrevet kl. 12:01

Ravn og John -

Dejligt at få det på det rene - jeg havde på en fornemmelse at jeg har misforstået det, tak for lige at gøre det klar.

Tak for de klarer og enkle svar, som jeg kunne forstå - jeg vil nu gå igennem de links og se hvad der står der.

Igen, tusind tak :D

- Kristina

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 12:17

Hej Kristina

Dejligt du kunne bruge vores svar ;-)   Må man spørge hvad det er du skal i gang med at lave?

En typisk fejl for nye iværksættere er at de bruger deres tid på noget så ligegyldigt som regnskab, de glemmer at det er langt vigtige at bruge den sparsomme tiden på at udvikle forretningen  - regnskabet kan med fordel laves af en ekstern bogholder som vil kunne gøre det langt hurtigere. 

Held og lykke

Ravn

Tilmeldt 21. Nov 14
Skrevet kl. 12:26

Hej Ravn

Er glad for du spørger!

Jeg skal til at starte en webshop op hvor jeg sælger online kurser, skabeloner, pdf'er mm. omkring at lære at planlægge, skrive en novelle/bog. Der vil også være tips og råd omkring at skrive. Samt. en blog osv.

Men jeg vil sælge de kurser og nogle "pakker" med skabeloner og pdf'er osv. 

Arbejder også på en bog som man kan købe på min webshop.

Jeg vil også komme til at tilbyde/sælge personlig hjælp til en person, med de ting personen har brug for hjælp til. 

Alt der sælges er noget jeg laver helt selv, så ikke noget med at købe en masse og jeg glæder mig meget til at komme i gang:-)

Tak skal du have!

- Kristina

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)