Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email marketing til nye kunder (B2B)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Jeg har lige modtaget mit andet oplag af mit nye fysiske produkt, Fuglekort, og jeg vil nu prøve mig lidt med noget mere aggressiv markedsføring.

Jeg fik udsolgt mine første 100 spil i løbet af et par måneder uden den helt store markedsføring, men nu hvor jeg netop har får 500 spil ind af døren, skal der vist gang i reklamebutikken.

Selvom min avance selvfølgelig er langt højere ved at sælge kortene selv på min webshop www.fuglekort.com, så kan timeprisen jo blive sjov nok, hvis jeg kan sælge flere af gangen til forhandlere rundt omkring. Jeg har allerede 3 forhandlere i hus, som jeg var ude og snakke med personligt, men det vil jo være et kæmpe job at køre rundt til de mange jagtbutikker landet over, og SÅ høj er avancen jo heller ikke :)

SÅ nu kommer vi til spørgsmålet:

Da jeg kan forstå på Spam-lovgivningen, at man ikke bare må sende marketingemails ud til nogen hverken b2c eller b2b, så vil jeg lige ringe til forhandlerne først og spørge, om de har interesse i  at få tilsendt en gratis Demo, og jeg så må skrive til dem samtidigt.

Her er, hvad jeg har strikket sammen:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kære Vestjysk Jagt & Fritid (eksempel)

 

Jeg skriver til jer for at gøre lidt reklame for et nyt produkt til jægerne, som jeg har udviklet imens jeg selv tog jagttegn sidste vinter.

Det drejer sig om de famøse Fuglekort, som I måske allerede har set i septemberudgaven af magasinet Jæger eller anbefalingen på Danmarks Jægerforbunds hjemmeside.

fuglekort

Konceptet er enkelt: 73 unikke spillekort med de vigtigste informationer om de obligatoriske fugle til jagtprøven. Spillet er sjovt og lærerigt og kan spilles af jægere og jagtinteresserede i alle aldre.

En perfekt gaveidé til jagtaspiranten, som julegave til jægeren, der har alt, eller som værtsgave til den næste fællesjagt.

 

Vejledende udsalgspris er 129,- inkl. fragt og moms.

Engrosprisen er 60kr. + moms ved minimum 20 sæt.

 

Vil man træne yderligere jagtteori, kan spillet suppleres med appen JagtQuiz, som kan hentes til både Android og iPhone på www.jagtquiz.dk helt gratis.

 

Jeg har sendt en demo af Fuglekort af sted til jer, som formodentlig rammer postkassen sidst på ugen. Så tillader jeg mig at ringe i næste uge og høre, hvad I synes om spillet.

 

Venlig hilsen

David Hansen

Fuglekort.com – 2337 8776

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Giver det mening?

Hvordan ville I gøre?

Jeg ved godt, at de her Fuglekort aldrig kommer til at være min levevej, da avancen er alt for lav, og segmentet alt for lille... i hvert fald på det danske marked.

MEN jeg synes, det er et rigtig spændende projekt, og må jo nok indrømme, at jeg i løbet af det sidste års tid nok er blevet bidt af en gal jæger og gerne vil arbejde mere inden for dette felt.

Hvis jeg fx kan få 50 forhandlere til at købe 100 spil hver, så bliver det jo sjovt nok :)

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David!

Jeg synes det er en fin måde at gøre det på. Min erfaring er dog også at det kan være lidt op af bakke at få dem til at respondere på en e-mail, så du vil opleve meget ringere interesse end hvis du møder fysisk op.

Du kan overveje at istedet sende dem et sæt - gratis - med posten.

Eventuelt kan du jo starte med at sende 10 mails - og sende 10 sæt afsted med posten, og så se hvordan de responderer. Det som virker (og er billigst) skal du så blot gøre mere af.

Held og lykke med det!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)