Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger grafisk/trykkeri kursus

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det vil være alle tiders at vide, hvordan et trykkeri behandler tryksager fra den trykklare fil til det færdigtrykte materiale. Jeg ønsker at få fyldt værktøjskassen op, så jeg kan minimere omkostningerne ved bestilling af diverse tryksager og få kendskab til de grafiske begreber.

Jeg starter på mere eller mindre på bar bund.

Er der nogen, som har erfaring eller kendskab til kurser eller lign. der modsvarer mine ønsker, og I kan anbefale?

Det Funker

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 23:36

Hej,

Jeg har været til et par foredrag hos Softworld.dk , som jeg synes var meget givtige.
Tør ikke love for jeres kurser - men du kan tage en kigger på www.softworld.dk

God vind med lærdommen... :)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:19

Emil Larsen:
Tør ikke love for jeres kurser

Nå, men det tør jeg.

Jeg har haft stort udbytte af grafiske kurser hos Softworld.

Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at spørge på et trykkeri, om du må have lov at følge processen, når du næste gang bestiller en tryksag. Du vil få en mængde viden, som du ikke drømte om, at du havde brug for.

mvh Hans

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 00:29

Arh, det lyder jo super...

Rigtig god idé Hans - de plejer faktisk at være ret glade for at kunne vise deres store maskiner frem og fortælle om hvad den kan omsætte og alt sådan noget... der er både gode historier og råd at finde!

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:39

Hej Emil og Hans

Tak for jeres svar! Det skal siges, at jeg har fået "the grand tour" på et stort trykkeri, og det var da også givtigt, men jeg vil gerne grave lidt dybere ned i trykprocessen. Prøver at tage fat i Softworld, så må vi se om de kan skræddersy et kursus. Jeg synes, det ser ud til, at de hovedsageligt fokusere på dtp-delen.

Det Funker

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:12

Ellers så spørg når du støder på noget du ikke helt har styr på. Du kan f.eks. spørge herinde på Amino. Du skal også være velkommen til at sende mig en email hvis du står med et spørgsmål omkring et eller andet tryk-teknisk.

Hvorvidt du kan få noget ud af et kursus vil jeg sætte et lille spørgsmålstegn ved. Det komme an på hvad du har styr på pt. Hvis du er helt grøn og skal i gang med at kunne lave trykklare layouts, så vi let kursus være et hurtigt springbrædt. Men jeg tror ikke på at et 2-3 dages kursus vil kunne proppe din hjerne med alt hvad der findes omkring tryk - enten vil dit hoved være eksploderet inden frokostpausen på dag ét, eller også så indeholder kurset ikke "det hele". Geeked

Jeg har arbejdet i branchen siden 93' (så vidt jeg husker...) og jeg lærer stadig noget nyt næsten hver dag. På trods af at de basale ting omkring tryk ikke har ændret sig synderligt inden for de sidste 10 år, så sker der også løbende en teknisk udvikling.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)