Jeg kunne godt tænke mig at vide om der lovgivningsmæssigt findes nogen erstatningsform for tabt indtjening over for disse transportfirmaer? Særtransporterne er jo ofte med til at sænke trafikken så meget at vi ikke når ud til vore kunder inden for aftalte tidspunkter? Ikke alle kunder har forståelse for at vi kommer fort sent p.g.a. af særtransporterne ofte kører på de mest befærdede tidspunkter - nemlig især om morgenen 7-9 og om eftermiddagen 15-17.
Jeg tror ikke du skal forvente dig for meget, jeg er temmelig sikker på at det stadig betragtes som almendelig trafik. Jeg tror at de kan sammenlignes med landbrugsmaskiner, og der skal du nok kigge langt efter kompentation. Jeg tror også det ville være et skrå plan at komme ind på.
Har du overvejet alternativ rute, særtransporter skal følge ruter de har fået fra politiet af hensyn til ruten går uden om broer, smalle veje mm.
Hej Thomas og tak for dit indlæg. Jo alternative ruter er der da, men det ville betyde omveje med tab på flere timer og dermed er problemet jo ikke løst. Da vi pakker bilerne efter ruteaflæsningerne er det ikke nemt at vide hvornår vi møder forhindringerne, men jeg kommer da til at tænke på at jeg jo må kunne kontakte politiet for at de kan oplyse om tidspunkter for kørsel af tranporterne på bestemte vejruter og dermed kan jeg måske være forebyggende?!