Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af lejlighed privat mhp overdragelse til IVS efterfølgende

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bkonig:

Nu bliver jeg lidt nysgerrig, med egenkapital på 1 mill, hvorfor så stadig lvs ?



Fordi der er en omkostning til at omdanne. Har fået tilbud på 3000 kr for ApS og 8000 kr for A/S (reelt først ApS og så A/S), og indtil videre har der ikke været noget formål ved at gøre det.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Fordi der er en omkostning til at omdanne. Har fået tilbud på 3000 kr for ApS og 8000 kr for A/S (reelt først ApS og så A/S), og indtil videre har der ikke været noget formål ved at gøre det

Tak for det hurtige svar og det er jo en god begrundelse, men er der ikke krav om at de første 50.000 kr skal gå til omdannelse til ApS ?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ikke. Men der er nogle begrænsninger i forhold til at udbetale udbytte, hvor der skal være opsparet 50.000 kr. Mit er stiftet med 3.000 i kapital, og der er så en post med "reserve for iværksætterselskab" for de resterende 47.000 kr.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker igen, sikke meget jeg har lært på en mandag Big Smile

Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Mjsultra:

Har du forslag til hvordan man så kan strikke strukturen på virksomheden op? Et alternativ til de 3 holdingselskaber som ejer IVS'et?

Jeg synes vel 3 holding selskaber her kan være en fordel. Først og fremmest fordi I så kan fordele udbyttet derop (sparer ikke som sådan skat da der jo er betalt selskabsskat) men det giver jeg muligheden for - individuelt at afgøre, om I hverisær vil lade pengene stå i et holding eller have pengene ud fra det holding

(Bare husk, at kun de første 50.000 ca (dobbelt for ægtepar) kan komme ud til 27% og dermed ialt, selskabsskat i drift og udbytteskat ved at få pengene ud - 42% af de første ca 50.000 og topskat af alt derover (det kan derfor være fordel at eje privat men det er længere sag)

Jo større udbytte i sparer op - jo mere af det vil komme i topskatte risiko. Alternativ hvis I rent faktisk arbejder i drift er løn op til topskattegrænse og så mindre eller intet overskud

vh John H

Vi vil så vidt muligt, forsøge at holde pengene i aktive, sådan så der ikke bliver sparet noget op. Overskuddet bliver brugt på næste investering. På sigt, kan vi så begynde at udbetale løn eller udbytte til os selv, men vi er indstillet på at der kan gå noget tid før det sker.
Det eneste vi påregner, er at trække det indskudte ud af fortjenesten så hurtigt så muligt, så vi ikke skal bruge vores egen personlige kapital mere end højst nødvendigt. Når jeg skriver så hurtigt som muligt, mener jeg at jeg kan have mine penge igen om 3-4 projekter forhåbentligt. 

Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Jeg oplever en del, som vil have forudbetaling og depositum, og det giver først og fremmest ekstra arbejde med bogføringen. Jeg havde eksempelvis lavet en aftale om at leje en motorbør og en gravemaskine. Da jeg vil hente det, kan de ikke udlevere, da sælger ikke har været opmærksom på, at det blev lejet af et IVS. Hovedkontoret ville have forudbetaling, men det kunne de tidligst registrere dagen efter i deres system. Jeg måtte derfor udskyde arbejdet en dag, og det var alene med begrundelsen: IVS. Selvom jeg henviste til offentligt regnskab, så var det bare en politik. Jeg tror, der er mange i bygge og anlægsbranchen, som har brændt nallerne på IVS selskaber.

En anden gang fik jeg denne:

"Når vi modtager en tilmelding på et IVS selskab opkræver vi altid sikkerhed. Det er som sagt på grund af selskabsformen og at der ikke er nogen hæftelsesforhold bag selskabet. Vi ser jo desværre dagligt i Statstidende, at der er mange IVS selskaber der går konkurs."

Jeg argumenterede for, at der var 2,5 års drift, 2 offentlige regnskaber, og en egenkapital på en million, men det ligegyldigt. Slutteligt påpegede jeg også, at ApS og A/S også går konkurs på daglig basis, og det ligeledes annonceres i statstidende. 

Tak for tippet. Vi påregner ikke at skulle leje udstyr i særlig stort omfang. Det er lidt mere begrænset hvad der skal bruges til en lejlighed ned huse som du arbejder med.
Men fidusen med el selskabet er jo det samme. Ærgerligt at IVS har fået et blakket ry. Det er jo til for at hjælpe iværksættere med at komme lettere igang.

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)