Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af lejlighed privat mhp overdragelse til IVS efterfølgende

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det som givet vil blive krævet er at ejeren af hvert holding personligt kautionerer for løn i bank eller kreditforening. OM bank/kreditforening overhovedet vil med låntager IVS og 3 IVS holding kan være tvivlsomt, men det er givet 99,9% at de kræver at ejerne bag alle kautioner personligt, og det vil være jeres privatøkonomi som vil afgøre, om banken/kreditforeningen vil låne penge ud. 
De låner ikke penge til et IVS . eller et IVS med holding over sig uden personlig kaution i 99,999% af alle fald

vh John Hannover

Det har du helt ret i. Og vi er opmærksomme på, at vi kommer til at kautionere personligt. Alle papirer som vedrører vores privatøkonomi er også fremsendt til banken, som i øjeblikket er igang med at vurdere os.

Har du forslag til hvordan man så kan strikke strukturen på virksomheden op? Et alternativ til de 3 holdingselskaber som ejer IVS'et?

Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Mjsultra:
Måske har du ret, men planen er at der skal være 3 holdingselskaber (et for hver part) som ejer IVS'et hvor selskabet bliver drevet fra. Men det er vel bare et spørsmål om at have juraen på plads for at banken vil gå med til det?

Som du kan læse af andres indlæg kan man godt få Banken med i det. Det jeg spørger ind til er om man kan få en kreditforening med til det her ?. Har aldrig hørt om det så det ville jo være rart at vide.

Det er et godt spørgsmål. Det har vi en forventning om, at vi kan. Men vi ved også at man som virksomhed, skal lægge mere i udbetaling end man skal som privatperson. 

Vi afventer at banken vender tilbage med en mødedato. Så vil jeg oplyse dig efterfølgende.

Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:

Mjsultra:
Du har fanget den. Tak for uddybningen.
Vi befinder os i hovedstaden. Laver du noget af det samme?

Nej, jeg udlejer kun boliger, men overvejer/søger en lejlighed/hus til istandsættelse mhb. på salg/udlejning præcis som Jer.

Det lyder spændende. Det vil jeg gerne høre mere om. Jeg sender dig en privat besked.
EDIT: Der var jeg for hurtig. Jeg kan ikke finde ud af at sende private beskeder. Har modtaget en selv. Nogen der kan pege mig i den rigtige retning?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Realkredit har jeg også fået optaget. 

Generelt vil jeg ok overveje selskabsformen IVS en ekstra gang, da der som nævnt er den del virksomheder (særligt forsyningsselskaber), der alene bruger selskabsformen som kreditvurdering, og det er bare ekstra arbejdsgange at skulle a'conto betale en masse ting. Det har jeg oplevet at skulle med EL, leje af maskiner m.v. 

Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Realkredit har jeg også fået optaget. 

Generelt vil jeg ok overveje selskabsformen IVS en ekstra gang, da der som nævnt er den del virksomheder (særligt forsyningsselskaber), der alene bruger selskabsformen som kreditvurdering, og det er bare ekstra arbejdsgange at skulle a'conto betale en masse ting. Det har jeg oplevet at skulle med EL, leje af maskiner m.v. 

Slipper man for de ekstra arbejdsgange med et ApS? f.eks. mht Elselskabets som vil have 6 måneders a'conto?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mjsultra:

Har du forslag til hvordan man så kan strikke strukturen på virksomheden op? Et alternativ til de 3 holdingselskaber som ejer IVS'et?

Jeg synes vel 3 holding selskaber her kan være en fordel. Først og fremmest fordi I så kan fordele udbyttet derop (sparer ikke som sådan skat da der jo er betalt selskabsskat) men det giver jeg muligheden for - individuelt at afgøre, om I hverisær vil lade pengene stå i et holding eller have pengene ud fra det holding

(Bare husk, at kun de første 50.000 ca (dobbelt for ægtepar) kan komme ud til 27% og dermed ialt, selskabsskat i drift og udbytteskat ved at få pengene ud - 42% af de første ca 50.000 og topskat af alt derover (det kan derfor være fordel at eje privat men det er længere sag)

Jo større udbytte i sparer op - jo mere af det vil komme i topskatte risiko. Alternativ hvis I rent faktisk arbejder i drift er løn op til topskattegrænse og så mindre eller intet overskud

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg oplever en del, som vil have forudbetaling og depositum, og det giver først og fremmest ekstra arbejde med bogføringen. Jeg havde eksempelvis lavet en aftale om at leje en motorbør og en gravemaskine. Da jeg vil hente det, kan de ikke udlevere, da sælger ikke har været opmærksom på, at det blev lejet af et IVS. Hovedkontoret ville have forudbetaling, men det kunne de tidligst registrere dagen efter i deres system. Jeg måtte derfor udskyde arbejdet en dag, og det var alene med begrundelsen: IVS. Selvom jeg henviste til offentligt regnskab, så var det bare en politik. Jeg tror, der er mange i bygge og anlægsbranchen, som har brændt nallerne på IVS selskaber.

En anden gang fik jeg denne:

"Når vi modtager en tilmelding på et IVS selskab opkræver vi altid sikkerhed. Det er som sagt på grund af selskabsformen og at der ikke er nogen hæftelsesforhold bag selskabet. Vi ser jo desværre dagligt i Statstidende, at der er mange IVS selskaber der går konkurs."

Jeg argumenterede for, at der var 2,5 års drift, 2 offentlige regnskaber, og en egenkapital på en million, men det ligegyldigt. Slutteligt påpegede jeg også, at ApS og A/S også går konkurs på daglig basis, og det ligeledes annonceres i statstidende. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Jeg argumenterede for, at der var 2,5 års drift, 2 offentlige regnskaber, og en egenkapital på en million, men det ligegyldigt. Slutteligt påpegede jeg også, at ApS og A/S også går konkurs på daglig basis, og det ligeledes annonceres i statstidende. 

enig at ApS ikke i sig selv er stor sikkerhed men hvis du ser antal tavngslukninger og konkurser over den korte tid med IVS så vil du se de er meget overrepræsenterede - ialt 35.000 ca og små 20% borte igen . ca 700 konkurs og ca 900 pt under konkurs behandling og 2500 tvangsopløste - heraf ca 500 under behandling.
Det er % vis mere end for ApS og langt mere end for A/S set over levetid.

Endeligt kan man lidt forstå at nogen er bange for selskaber, ofte stiftet af 3 fuldvoksne mennesker med 33 øre hver Stick out tongue. Jeg er enig i, at leverandører vel burde kunne se til regnskaber som man normalt gør og ikke kun formen, men det tager jo tid, og det er lettere at skære alle IVS over én kam

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens forstå dem, det var bare irriterende lige i situationen :-)

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:



Jeg argumenterede for, at der var 2,5 års drift, 2 offentlige regnskaber, og en egenkapital på en million, men det ligegyldigt. Slutteligt påpegede jeg også, at ApS og A/S også går konkurs på daglig basis, og det ligeledes annonceres i statstidende. 

Nu bliver jeg lidt nysgerrig, med egenkapital på 1 mill, hvorfor så stadig lvs ?

Undskyld men selskabskonstruktioner er ikke min stærke side og man kan jo altid lære noget nyt.

Ifølge min revisor, så kan friværdi i ejendomme godt indgå som anpartskapital. Har jeg misforstået noget ?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)