Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af lejlighed privat mhp overdragelse til IVS efterfølgende

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil meget gerne høre hvordan i løser det her, for jeg tvivler på at der findes en kreditforening der vil lade et IVS stå som ejer ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lavet denne øvelse før. I forhold til SKAT ville jeg nok få en uvildig til at beregne salgsprisen, så der ikke er risiko for, at det bliver betragtet som skjult udbytte. Jeg betalte en ejendomsmægler for at få lavet en skriftlig vurdering, som jeg efterfølgende fik en revisor til at godkende.

Der var umiddelbart ingen problemer med finansieringen i forhold til banken, blot jeg accepterede selvskyldnerkaution. Lejligheden skule bruges til udlejning.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit IVS ejer en del lejligheder, og det har der ikke været problemer med, men jeg har naturligvis kautioneret for alle lånene privat. Tilgengæld kan det give lidt problemer med eksempelvis el-selskaber, der vil have 6 måneders a'conto betaling i forskud...

Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Jeg har lavet denne øvelse før. I forhold til SKAT ville jeg nok få en uvildig til at beregne salgsprisen, så der ikke er risiko for, at det bliver betragtet som skjult udbytte. Jeg betalte en ejendomsmægler for at få lavet en skriftlig vurdering, som jeg efterfølgende fik en revisor til at godkende.

Der var umiddelbart ingen problemer med finansieringen i forhold til banken, blot jeg accepterede selvskyldnerkaution. Lejligheden skule bruges til udlejning.

Der er en ejendomsmægler inde over, som laver vurderingen af købs- og salgsprisen inden vi går ind i projektet. Han er ikke en del af det økonomisk. Han har bare interessen i projektet da det potentielt skaffer ham 2x salær.

Selvskyldnerkautionen - kan den være mellem et IVS og en privatperson, eller skal det være mellem to privatpersoner?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

selvskyldnerkautionen er = at man personligt kautionerer for lån i bank og/eller kreditforening blot

Som Casper nævner kan der også være krav om forskud i forbindelse med el og andet. Der er ikke mange der bare leverer til nye IVS på kredit

Ellers er det ikke som sådan et problem at eje i IVS eller ApS, blot skal man ikke regne med at risiko i forhold til bank/kreditforening forsvinder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Hej.

Jeg vil meget gerne høre hvordan i løser det her, for jeg tvivler på at der findes en kreditforening der vil lade et IVS stå som ejer ?.

Måske har du ret, men planen er at der skal være 3 holdingselskaber (et for hver part) som ejer IVS'et hvor selskabet bliver drevet fra. Men det er vel bare et spørsmål om at have juraen på plads for at banken vil gå med til det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mjsultra:
Måske har du ret, men planen er at der skal være 3 holdingselskaber (et for hver part) som ejer IVS'et hvor selskabet bliver drevet fra. Men det er vel bare et spørsmål om at have juraen på plads for at banken vil gå med til det?
det som givet vil blive krævet er at ejeren af hvert holding personligt kautionerer for løn i bank eller kreditforening. OM bank/kreditforening overhovedet vil med låntager IVS og 3 IVS holding kan være tvivlsomt, men det er givet 99,9% at de kræver at ejerne bag alle kautioner personligt, og det vil være jeres privatøkonomi som vil afgøre, om banken/kreditforeningen vil låne penge ud. 
De låner ikke penge til et IVS . eller et IVS med holding over sig uden personlig kaution i 99,999% af alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mjsultra:
Måske har du ret, men planen er at der skal være 3 holdingselskaber (et for hver part) som ejer IVS'et hvor selskabet bliver drevet fra. Men det er vel bare et spørsmål om at have juraen på plads for at banken vil gå med til det?

Som du kan læse af andres indlæg kan man godt få Banken med i det. Det jeg spørger ind til er om man kan få en kreditforening med til det her ?. Har aldrig hørt om det så det ville jo være rart at vide.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

selvskyldnerkautionen er = at man personligt kautionerer for lån i bank og/eller kreditforening blot

Som Casper nævner kan der også være krav om forskud i forbindelse med el og andet. Der er ikke mange der bare leverer til nye IVS på kredit

Ellers er det ikke som sådan et problem at eje i IVS eller ApS, blot skal man ikke regne med at risiko i forhold til bank/kreditforening forsvinder

vh John Hannover

Vi træder hver især ind i selskabet med det der ialt svarer til 20-25% af købssummen på en lejlighed. 

Så principielt kunne vi danne ApS'et med det samme. Det ser vi bare ingen grund til på nuværende tidspunkt. Men oplys mig gerne hvis der er nogen som har en anden holdning.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mjsultra:
Du har fanget den. Tak for uddybningen.
Vi befinder os i hovedstaden. Laver du noget af det samme?

Nej, jeg udlejer kun boliger, men overvejer/søger en lejlighed/hus til istandsættelse mhb. på salg/udlejning præcis som Jer.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)