Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af lejlighed privat mhp overdragelse til IVS efterfølgende

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ofte fået svar på mine spørgsmål herinde på Amino, men denne gang kunne jeg ikke finde noget omkring min nuværende problemstilling - så nu har jeg oprettet en bruger.

Vi er 3 gutter, som er igang med at starte en virksomhed op. Der er dog ikke helt styr på strukturen og banken skal også lige med på vognen, så det varer nok lidt endnu, før vi "går live".

I mellemtiden er der dukket et godt tilbud op, som vi overvejer at springe på. Og hvis det ikke skal gå til anden side, skal det helst være ske inden for kort tid.

Hvilke problemer, og kan det overhoved lade sig gøre, at købe en ejerbolig for senere at sælge/overdrage den videre til sin egen virksomhed? 

Hvad bør jeg være opmærksom på? Skattefar? Eller andre?

Hvis nogen har erfaringer på området, vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer.

Mvh

Marc

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lejligheden kan godt senere overdrages til egen virksomhed. Der skal betales stempelpenge begge gange ved tinglysning af skøde og advokatsalær, da jeg ikke regner med at i selv kan udfærdige skøderne. Fortjeneste ved salg beskattes normalt, men hvorfor sælge til jeres firma.

Står i alle på skødet første gang og er hensigten at udleje, kan i lige så godt beholde lejligheden, hvis der ikke er andre årsager til et salg.

Jeg går ud fra at i skal foretage en vis udbetaling og at en revisor, med bistand fra en ejendomsmægler kan vurdere at der er i god friværdi i lejligheden. Er det tilfældet, kan lejligheden benyttes som apportindskud ved stiftelse af for eks. ApS.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Jørgen.

Det er meningen, at det skal være et løbende projekt og ikke en engangsprojekt hvorfor vi vælger at gøre det som et firma, i stedet for privatperson. Hensigten er videresalg efter renovering. Desværre har ingen af os mulighed for at bebo lejligheden før et videresalg efter renoveringen. Profit skal blive i firmaet til at købe nye varer for.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal sætte jer kort med en revisor. Det er ikke så helt lige til. Der er skarpe krav til hvad der kan give fradrag når vi taler istandsættelse - kun ren vedligehold.- ikke nye vinduer osv, og den del er nok meget vigtig for jer
I skal også regne med vanskeligheder med bank/kreditforening ved at flytte det ind i IVS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skriver fradrag, tænker du så håndværkerfradraget som man som privatperson kan trække fra i skat, når man får lavet noget i hjemmet?
Ellers må du meget gerne uddybe det.

Jeg tror at jeg er nået frem til, at det nok er smartest at købe boligen i IVS'et fra starten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej fradrag for vedligehold er jo i regnskabet for ejendommen - men mange tror, at alt er vedligehold, og vældigt meget ses skattemæssigt som forbedring der ikke giver fradrag.

Du skal regne med at du ved købet ikke kan købe alene i IVS, der vil være krav fra bank og kreditforening til dig selv som kautionist og den fulde sikkerhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Nej fradrag for vedligehold er jo i regnskabet for ejendommen - men mange tror, at alt er vedligehold, og vældigt meget ses skattemæssigt som forbedring der ikke giver fradrag.

John, du misforstår, de vil købe ejendommen og istandsætte den med henblik på salg, dermed er istandsættelsesomkostninger og handelsomkostninger selvfølgelig fradragsberettigede udgifter.

Blot nysgerrig, Hvor i landet er I ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:

Cookie - John Hannover:
Nej fradrag for vedligehold er jo i regnskabet for ejendommen - men mange tror, at alt er vedligehold, og vældigt meget ses skattemæssigt som forbedring der ikke giver fradrag.

John, du misforstår, de vil købe ejendommen og istandsætte den med henblik på salg, dermed er istandsættelsesomkostninger og handelsomkostninger selvfølgelig fradragsberettigede udgifter.

Blot nysgerrig, Hvor i landet er I ?

sorry troede det var til udlejning - vist er det så fradragsberettiget at sætte istand (materialerne- ikke eget tidsforbrug som sådan)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:

Cookie - John Hannover:
Nej fradrag for vedligehold er jo i regnskabet for ejendommen - men mange tror, at alt er vedligehold, og vældigt meget ses skattemæssigt som forbedring der ikke giver fradrag.

John, du misforstår, de vil købe ejendommen og istandsætte den med henblik på salg, dermed er istandsættelsesomkostninger og handelsomkostninger selvfølgelig fradragsberettigede udgifter.

Blot nysgerrig, Hvor i landet er I ?

Du har fanget den. Tak for uddybningen.
Vi befinder os i hovedstaden. Laver du noget af det samme?

Tilmeldt 12. Aug 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

sorry troede det var til udlejning - vist er det så fradragsberettiget at sætte istand (materialerne- ikke eget tidsforbrug som sådan)

Udlejning bliver en plan b. Men det er ikke vores hensigt eller forrentningsmodel.

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)