Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed med import fra Kina - Hvad skal jeg være opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folk!

Jeg ønsker at forsøge mig med at starte en online shop som sælger ure, som udgangspunkt til kunder i Europa. Den absolut nemmeste måde jeg har kunne finde, er ved at sælge produkter fra Alixpress - Kina. (går det godt, skal jeg selfølgelig have fat på nogle mere kvalitetsfyldte producenter..)

Jeg har ikke CVR nummer, eller noget i den stil, da jeg forventer at omsætte under 50.000DKK, så jeg i første omgang kan se, om forretningen kan lade sig gøre.

Ud over moms, told og importgebyr, hvad skal jeg da være opmærksom på? 

Hvordan ser det ud med returret hos kunden, samt reklamationsretten? -Jeg kan jo ikke give mere, end hvad producenten i Kina selv tilbyder, da jeg ender med at brænde inde med uønskede produkter samt tab.

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Bedste hilsner,

Oliver 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

For at kunne importere varer uden for EU, skal du være importregistreret. Det gør du hos skat og er gratis. Jeg tror du også skal have et CVR nummer for at kunne det, men er usikker på det - så det er en ting du lige skal være opmærksom på.

Mht returret så skal du følge de love der gælder i Danmark og ikke i Kina, så jeg tror ikke du kan tører den af på den service de tilbyder i Kina.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver,

Du kan ikke slippe for at skulle importregistreres og dermed skal du have et CVR nr.

Næste ting er, at Aliexpress er til privatkunder og dermed opnår du intet i forhold til besparelser på Kina import, når du anvender Aliexpress fremfor at købe en hel container.

Den pris som du ser på Aliexpress når at blive mangedoblet inden varen er hos din kunde og er du meget uheldig med dårlig kvalitet eller andet, så ender du med et minus.

Hvis du ikke har mindst nogle 100-tusinde at smide efter et Kina eventyr, så gør dig selv den tjeneste at glemme alt om det lige nu.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 29. Jul 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

Mange tak for det hurtige svar. Det ser ud til jeg må finde nogle producenter her i Europa. I så fald, skal jeg være importregistret? -Dette er jo blot et hobbyprojekt som det ser ud nu, og det giver ingen mening at skulle bindes til at lave store regnskaber mht. at have et CVR.

Nogle forslag?

Igen mange tak og go' dag! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er som ikke forskel på regnskabspligt - med mindre der er momsregistrering
Selve regnskabet har samme krav og skal opbevares med al dokumentation i 5 år til evt skattekontrol live som regler for returret osv er helt samme uanset CVR eller ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så med andre ord, skal jeg lave nøjaktig samme regnskab for hvert kvatal, som hvis jeg havde et CVR-nummer, bortset fra at jeg ikke skal indberette det, men blot gemme det i 5 år..? Det lyder da ikke helt rigtigt :o

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, og du skal huske at melde omsætningen under B skat også, hvis du ikke er momsregistreret med CVR nummer. Der ud over, så tror jeg at du får rigtig svært ved at finde leverandører, hvor du ikke skal oplyse et CVR/VAT nummer, for overhovedet at kunne blive forhandler af deres produkter - jeg ville ihvertfald personligt være noget skeptisk over leverandøren, hvis dette ikke var tilfældet.

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver

Send mig en PB så kan du lige få lidt hjælp til det hele Wink

Mvh Daniel

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Personlig virksomhed CVR skal ikke indberette regnskabet. De skal selvangive overskud til skat med lidt mere i udvidet selvangivelse, men regnskabet og pligten til det er ens. Der skal være et korrekt regnskab efter regnskabsloven og det skal, med bilag gemmes 5 år - CVR eller ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode svar, jeg undersøger lidt mere, og vender hed stor sandsynlighed tilbage med flere spørgsmål Skype-Wink 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)