Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra USA - Moms ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt køb til min shop har indtil videre været inden for EU, men jeg kigger nu på muligheden for at importere fra USA - jeg er import registreret.

Jeg har undersøgt på skat.dk at der skal 12% på min type vare, men jeg bliver i tvivl om, der også skal lægges moms oven på den samlet pris før jeg kan få mine varer udleveret ? eller om den del foregår alene i regnskabet som ved handel inden for EU ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du opgiver dit cvr nummer, fx på pakken, så bliver det registreret direkte igennem skat, hvor du får en importspecifikation der skal registereres i dit momsregnskab.

Sørg for at få varerne sendt med et fragtfirma som dhl, ups, eller fedex, da de registrerer direkte hos skat.

Hvis det sendes som post der kommer igennem PostNord, registrerer de det også hos skat, men de sender samtidig en regning på 160 kr for at have fortoldet din vare, en regning de andre selskaber ikke smider på dig.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver altså ingen mening at skrive CVR nr. på pakken, da varen allerede toldbehandles inden varen fysisk er nået til Danmark. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Det giver altså ingen mening at skrive CVR nr. på pakken, da varen allerede toldbehandles inden varen fysisk er nået til Danmark. 

Inden jeg begyndte at have cvr på mine pakker, fik jeg konstant besøg af dankortterminaler og opkrævningbreve fra transportfirmaerne, det får jeg ikke efter jeg har sat cvr nummer på pakken.

Det skal siges, at det er en del af selve adressen

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om det er Post Nord du er blevet opkrævet af?

Normalt skal firma navn jo fremgår af pakken/ faktura

Alle de store kurerfirmaer toldbehandler varen inden pakken når frem til DK, men fremgår dit firma navn ikke af dokumenterne, vil du naturligvis blive opkrævet told/ moms.  

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen alle sammen :)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim, hvis du anvender fragtservicen ShopUSA.com, vil vi sørge for at indfortolde din forsendelse direkte skat på dine vegne. En anden fordel ved ShopUSA er også at du kan samle alle dine indkøb os i USA på vores terminal og spare penge på fragten til Danmark. Du er altid velkommen til at kontakte os på dk@shopusa.com eller 70345036. Mvh Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det ved jeg fungerer fint for private med shopUSA for private. Fungerer det på samme vis godt for momsregistrerede firmaer (med den krævede importregistrering) således at der jo ikke opkræves moms men i stedet kommer til til indberetning af importmoms til firmaets bogholderi?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fungerer også rigtig godt for importregistreret virksomheder. Ved oprettelse af forsendelse angiver man blot sit virksomhedsnavn og cvr. nr og sætter kryds ved importregistreret. Så indfortoldes forsendelsen direkte til virksomheden. God weekend :) Mvh Michael, ShopUSA

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)