Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi er tre gutter som har slået os sammen om et nyt mofibo lignende koncept

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Vi er tre gutter som har slået os sammen om nedenstående: 

Udgangspunktet er at gøre det nemmere og hurtigere for folk at lære nye ting.

Visionen er, at skabe et mofibo bare for resuméer/sammendrag af de væsentligste informationer (primært fagbøger).
(Business og personlig udvikling)
Vi ser et blåt marked da der gemmer sig en problemstilling ved, at travle mennesker sjældent har tid til at læse en hel bog eller overhovedet komme igang med at læse.

Derfor vil vi forsøge at løse netop dette problem ved at samarbejde med forfatterne og forlagene.
Vi vil skabe en win win forretning for både kunderne forfatterne og muligvis forlagene.

Brugerne køber adgang via abonnement, hvorefter de får adgang til alle de cheatsheets de ønsker at læse/lytte til. 
De her ca. 15 min. resuméer kan lyttes til og læses hvis ønsket. 

Idéen er forfatterne selv skriver deres egne resuméer sender dem ind til cheatread hvorefter vi udgiver dem for dem. 
Forfatterne vil naturligvis blive betalt et givent beløb pr. måned eller pr. læst resumé. 

Spørgsmålet lyder: 
Hvad synes du om konceptet og ville du forhandle vederlag med forfatterne selv, eller ville du kontakte forlagene for potentielt samarbejde. (:
Ville du benytte dig af tjenesten hvis du kunne spare tid og penge på at blive klogere, men få adgang til et bibliotek af disse bøger.
Eksempel på pris: 49 kr. pr. måned for fri adgang. 

Mvh
Mathias
cheatread.com


Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Tillykke med jeres nye eventyr.

Jeg hørte første gang om et lignende koncept i løbet af min ferie (som jeg stadig er på), så det er helt nyt for mig også, men jeg synes, at der er nogle catches her.

Allerførst og allervigtigst er: Hvorfor spørger du os, hvad vi ville gøre?

Hvorfor spørger du ikke kernepersonerne i dette og dem, som har netværk i branchen - forfatterne selv? Hvis du kunne lave en god aftale med en håndfuld forfattere (som nok ikke kan lave aftaler uden om deres forlag), så ville du være langt videre.

For mig at se, så har I startet noget op uden overhovedet at have lavet bare en skrabet businessplan og det fungerer ikke, når man er afhængig af en masse andre menneskers accepter og aftaler med disse.

Som forfatter ville jeg nok ikke blive glad for at ødelægge mit eget materiale, som jeg har lagt blod, sved og tårer i....og lave det om til en 15 mins resume fremfor et kvalitetsprodukt, som jeg formentligt allerede elsker.

Det sidste catch er: Hvad siger forlagene?

Der er så mange ubekendte i dette oplæg, så det er svært at andet end gisne.

Kom ud og tal med først forlag og dernæst forfattere. Sætter en af parterne jer stolen for døren, så er konceptet færdigt. Så det er jo nemt nok at finde ud af hvordan det skal gøres uden at spørge os herinde.

All the best

Flemming

Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming, 

Mange tak for dit brugbare svar!

Jeg kan godt lide perspektiv må være det første svar. 
Vi har naturligvis taget fat i nøglepersoner såsom forfattere.

Vi har modtaget blandede følelser som du selv kan genkende.
Vi er stadig kun en lille uge inde i vores field research. 

Det er svært at lave en grundig forretningsplan uden at stille 
spørgsmål, så dette opslag på amino var blot tænkt som
lidt perspektiv på sidelinjen.

Men det er interessant at du ser det som at ødelægge dit materiale.
Det kan jeg alligevel godt sætte mig ind i. 

For os at se handler det mere om at tage udgangspunkt i et originalt værk, hvorefter man arbejder videre med værket for at opnå en ny version af værket. 
(Lidt ligesom et remix). 

Det originale værk vil altid forblive det originale værk, og resuméerne vil blot være med til at sætte yderligere fokus på bogen som forfatteren i første omgang skrev. 

Nye dimensioner af bøger vil skabe nye tiltag og mulighed for at sælge til et større marked. 
Folk som oprindeligt hader at læse, vil nu kunne være med og måske endda blive inspireret til at læse det originale værk efterfølgende(: 

Men igen. Tak for din holdning Flemming. 

Mvh


Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Fint at du kunne bruge min feedback.

Jeg fandt linket til det koncept, som er lig jeres: www.blinkist.com

En ting, som jeg ville være meget opmærksom på - er jeres navn.

Jeres koncept henvender sig ikke til 19-årige, som er klar til at springe over hvor gærdet er lavest, men nok mere til travle personer, som har svært ved at finde tiden til læsningen.......og så er et cheat ikke rigtigt.

Well, jeg opfatter det i hvert fald negativt, så spørg omkring og find ud af om navnet er rigtigt for jer og jeres koncept.

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias333

Det er altid fint med gode og loyale resumeer,

men inden for mit eget område, som er jura,

er fx Karnov gode til at skrive og sende resumeer.

Der kan sagtens være andre områder, hvor behovet

for sådan en tjeneste er større.

Hvis jeg var Jer, ville jeg kontakte forlagene i stedet

for forfatterne, som helt sikkert kontakter forlagene,

hvis de får en henvendelse fra jer. 

Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming, 

Der kan man bare se. 
Havde ligepræcis brug for dig i dette tilfælde. 
Tak - både får link og god feedback. 

Travle mennesker er uden tvivl målgruppen! 

Navnet ændrer vi også da dig og andre forfattere anså det som negativt. 

Du har været til stor hjælp(; 
TAK!

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Matthias

Som forlægger og iværksætter af en en talentportal for forfattere, synes jeg det lyder spændende. Give mig gerne et ring, hvis du vil vende konceptet med et forlag. 

Eva Götzsche, tlf 20304082

Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob, 

Tusind tak for dit svar! 
At kontakte forlagene er konklusionen. 

Hvordan aftalerne så skal forhandles i hus er stadig 
lidt på tegnebrættet...

Under alle omstændigheder har blinkist.com formået at indgå en "cooperation agreement" med forskellige forlag, så det skulle efter henseende være muligt. 

Tak for anbefalingen af Karnov Jacob. 
Nu er det bare med at komme igang! 

God dag og arbejdlyst til dig.

Mvh

Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eva, 

Lyder spændende(: 
Har forsøgt at ringe til dig, men vi snakkes bare ved. 

Mvh.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

I gamle dage skulle man købe en hel LP/CD selvom man måske kun kunne lide et eller to numre af hele udgivelsen. Så kom tjenester som iTunes, hvor man med fordelagtighed kan købe et nummer af en given udgivelse.

Jeg tror, der bliver svært at få kunstnerne med til at udgive referater af deres værker, da de sikkert har den opfattelse at hvert enkelte ord er vigtigt for sammenhængen og budskabet. Der er ligeledes en problematik i referater, da de ikke er objektive. At du mener noget er uvæsentligt i en bog kan være meget væsentligt for andre! Jeres ide kunne således evt. være at sælge kapitler enkelvis. Hver kapitel er vedhæftet en teaser/kort opsummering. Andet tror jeg bliver svært! 

Om jeg selv kunne finde på at anvende sådan en service, vil jeg ikke kunne svare på. Jeg holder personligt meget af at læse og vil ikke kunne "nøjes". 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)