Ja men nu var der jo imidlertid--hvis du har fulgt med- tale om at jeg blev kritiseret for ikke at tiltale skat pænt og ærbødigt,- derfor de nævnt få tiltag skat selv havde måttet genoptage, og var-er dømt for. Problemer med skattevæsenet omkring spec. selskaber er-- som "antydet" problematiske på mange måder. Eks. Hoa-- hovedanpartshavere - hovedaktionæreres retsstilling er ikke særlig smart overfor skattevæsenet---- derfor denne uddybning- (der kan graves meget langt ned). Sidder selv i en sag omkring tolkningen af dette problen. Det vil dukke op da der er 2 personer. de vil begge være at betragte som Hoa " muligvis" muligvis ikke - alt efter omstændighederne. Disse omstændigheder mm. er ikke nøje beskrevet i den danske skattelovgivníng.?????? men tolkes som vinden blæser. eks. er du i familje og der er 4 personer omkring 1 selskab, de ejer alle 25 % de er efter loven klart omfattet begrebet Hoa og den deraf følgende sørgelige problematik. Igen skal du vinde over skat--- løft bevisbyrden. Tror du ikke der vil blivet skuret tænder hvis de 2 kom ud i en sådan omgang vrøvl fra skat. Iøvrigt kan en revisortime (hos Delotti og co) koste 2500 dkr. Der ka da nemt fyres nogle hundrede timer af på den lille sag. Eks fik jeg hos en instans 2/3 ret--- men der står: du fik ret men ikke i overvejende grad* det ka jeg/vi ikke forstå. Men det er bare skats måde igen igen at være på. I min egen sag skriver min erfarne statsautoriserede revisor gang på gang: "dette er IKKE i overenstemmelse med dansk skattelovgivning". Tror du / I at skat vil retsforfølge ham på DEN? næ for det er jo rigtigt hvad han skriver. Skat tolker bare reglerne som fanden læser biblen, for at få udmøntet skat, sågar af ikke tjente penge. Dette er faktisk ikke tilladt, men de ka jo ikke retsforfølges i væsenet ? eller.? Forstår du hr. Jan hvor jeg vil hen----------------> 1 stk. simpelt I/S selskab <---> kontra en selskabskonstruktion ----- og den deraf følgende sammenligning. De penge du vil trække ud som indkomst fra selskabet må du betale indkomstskat af. De investeringer der skal laves kan i Aps. reci beskattes med 28 % fedt nok. Men din afskrivnings mæssige værdi er latterlig lille i apset. Denne værdi er over dobbelt så stor i priv/ IS reci. Har du ingen store investeringer ka det vel være ligemeget. Følgende spørgsmål, der er meget populære hos skat slipper du totalt for: I dit IS er der ingen der kan tale om behørig tilknytning, eller mangel på samme, til selskabet i forb. med skattefri kørselsgodtgørelse. Eks. kan der næppe postuleres maskerede beløb hævet som overskud ( det er fame en grim ting at rende ind i) i et I/S Eller om du måske råder over selskabets kasse etc. på behørig vis, "hæver mm. som enhver anden ville ha gjort det" ( se lignigslovens §2) for selskaber (Hoa) der skal gøre som enhver anden ville ha gjort. Magen til kryptisk vrøvl, der ka være svært at forklare i et retssystem ( ting du kommer ud for hvis du vælger et Aps- A/S, men et I/S er ikke under selskabsloven) Husk på hvad der er skrevet på skats papirer ha magt, selvom manden der har skrevet dem er en u-- uddannet klummergøj, så har du som HOA i et selskab---- hidrørende fra en selskabskonstruktion--- balladen med at tilbagevise vrøvlet, og "det der ikke er i overenstemmelse med den danske skattelovgivning) Iøvrigt koster et DK. selskab 1 stk statsautoriseret revisor. ca. 20,000kr./ år + deropaf.--- et I/S kan du selv lave--- eller få en regnskabshjælp til at lave for 5000kr / år. En såkaldt selskabskonstruktion------ ihhh hvor det lyder--- det er standard papirer, ikke en dut andet. Har da selv koster advokat penge (fra I/S til Aps.) ca. 10,000 advokat- + - 10.000 revisor for nu mange år siden. Kan konkludere at det idag er/ var en fis i en hornlygte. Var jeg blevet i I/S et havde jeg da sparet mindst - 400.000- førskat penge idag. |
Jow tak, men hvad har 10 min. brusere med selskabskonstruktioner og skats ulovlige gøren og laden at gøre.?
Hvis du ikke kan eller gider deltage--ka du vel kikke ?