Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en potentiel kreditkort svindler?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg fik denne mail i dag. Er det fusk, eller hvad?

Mail: 

To whom it may concern ,

My name`s Wen Fung,I came from
Singapore.
I`m interested to make order / cooperation
with your company .
Is it possible to ship to Singapore with
FEDEX,UPS or DHL delivery Express ? And Do you accept
credit card to complete order payment ?Please specify the
credit card type .
Thanks, Your prompt reply will be greatly appreciated
and i'm looking forward to hear respon from you ASAP.

Best Regards
Wen Fung
Singapore

Mail slut.

Jeg har tidligere ignoret en mail fra Indonesien, der var mere åbenlys fusk, men jeg er lidt i tvivl med denne.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:16

hvad sælger du siden det kan betale sig at bestille det helt fra Singapore?

Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 21:21

Jeg sælger merchandise og brugskunst. Ikke noget der kunne være specielt utilgængeligt i Singapore. Mail adressen er tilsyneladende tilknyttet et site der hedder Http://www.sg-retail.com

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:55

Du kan jo bare skrive til ham og fortælle hvike kort du modtager. Hvis han så bestiller er det vel fint, hvis ikke så glem ham.

Med venlig hilsen

Mads B

Venlig hilsen Mads Bro En Sprællevende hummer - leveret til dørtrinnet. www.friskhummer.dk
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:03
MadsB:

Du kan jo bare skrive til ham og fortælle hvike kort du modtager. Hvis han så bestiller er det vel fint, hvis ikke så glem ham.

Med venlig hilsen

Mads B

Problemet ved den slags er at de ofte handler med stjålne kreditkort, og pengene derfor bliver trukket tilbage samt at webshoppen bliver pålagt et gebyr - derfor er det nødvendigt at være forsigtig, man kan ikke regne med at en handel er i hus bare fordi der er blevet betalt med et gyldigt kreditkort.
Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 22:08

Det virker også som han har meget travlt. Vil have hurtigt svar, og express levering. Det er sikkert meningen man skal nå at aflevere pakken inden kortet bliver spærret. Jeg tror jeg dropper det.

Tak for jeres råd!

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:10

Det er tydeligvis svindel, men man skal aldrig sige aldrig.

Fortæl ham, at ved handel med andre lande, accepterer du kun bankoverførsel. Hvis han protesterer, er chancen for at det er svindel meget stor.

Hvis han accepterer, og fremsender en kvittering for overførslen, og prøver at presse dig til at sende varerne nu (før pengene er gået ind på kontoen) så ER det svindel.

Send ikke varerne, før du har pengene.

Prøv iøvrigt at give ham en ublu pris på fragten. Hvis han accepterer, så ER det svindel.

Hilsen en der har lært det på den dyre måde!

Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 22:21

Jeg havde da også overvejet at at skrive til ham, og sige han skulle bruge bankoverførsel eller Paypal, og at jeg kun sender med posten. Først tænker man , om det er værd at bruge tid på, men det er måske også rart at lære deres metoder. Derfor valgte jeg at bruge tiden her på amino i stedet for. Har længe gerne villet deltage på Amino, men der er kun 24 timer i døgnet.

Tak igen!

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 23:14

De mails får jeg ca. 3-4 stykker af om ugen. Jeg er stensikker på det er fup ... hvorfor skulle et land/område hvor alt er billigt, vælge at handle i DK?

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:33

Husk også at passe på, hvis de pludselig vil betale med check, og kommer til at sende en check på et alt for stort beløb. Det er et gammelkendt trick, hvor de så vil have dig til at hæve hele checken, overfører pengene til dem og bagefter viser checken sig at være ugyldig/uden dækning og pengene bliver trukket fra din konto igen.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)