Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en potentiel kreditkort svindler?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle engang handle med USA. Havde fundet et unikt produkt som kun handles på dette site og kun dette site. Skulle bare have det og kostet XXXX dollars.......... nå, tastet alt hvad der skulle tastes for at få dette skide produkt hjem. Ordren blev godkendt og tænkte yes.... læn dig tilbage og vent til posten kommer.

MEN....... så kom der en pæn mail tilbage at jeg skulle scanne mit kreditkort (kun forsiden), samt scanne et godkendt Billed ID (helst Pas), for at de kunne godkende min ordre Surprise

Nu var jeg jo så ivrig for at få det hjem..... så jeg gjorde det, brugte tiden på det og fik pakken efter 3 dage på min bopæl..........

Bare et hint fra den virkelig verden..... Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 08:51

Jeg fik en identisk mail - så kan i selv gætte på hvor seriøst det er.

-Ole 

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 20. Dec 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:45

Hej jeg havde i sidste måned en kunde fra singapore med nøjagtig den samme mail, jeg kan godt forstå du er i tvivl og jeg kommunikereede med ham over næsten en uge.... talte med PBS og de fortalte mig at hans mastercard var fra USA.......det var jo trods alt en ordre jeg kunne tjene kr. 10000 på !!! jeg bedte om en bankoverførsel og fik derefter at vide jeg ikke var professionel nok og har ikke hørt fra manden siden. ham jeg havde kontakt med hed William NG

mvh Frank olin

see&buy

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 20:21

Jeg har fået den samme mail fra William NG 3 gange nu - de blev slettet efter 5 sekunder alle sammen.

Hvad er der at være i tvivl om? 

Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:30

Jeg skrev til ham, at det var bankoverførsel, eller Paypal, og har ikke hørt fra ham siden.

Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:10

Kære alle,

Jeg har over sidste weekend og i starten af ugen modtaget meget store ordre fra Singapore. Vi er ikke 100% sikker endnu (det er PBS), men det virker meget som kort svindel. Politiet, PBS og DHL er indtil videre indblandet. Men tingene er stadig usikre endnu.

Kunderne har mailet mig usansynlige mange forskellige kredit kort. Kortene er udstedt i U.S.A. I kan altid ringe ind til PBS (hvis I har en forretningsafalte) og få oplyst, hvor det er udstedt. Det drejer sig om VISA og Mastercards. Man kan så få noget, som hedder 3D Secure, som jeg er ved at undersøge nu. Det skulle være endnu mere sikkert. Jeg har ellers ingen henvendelser fået fra Singapore.

Vær på vagt. Reglerne omkring webshops og internationale kreditkort er udformet således at det er ikke kortholders ansvar, men webshoppens ansvar. Det vil sige, at når kortholder så opdager kortet er stjålet skal webshoppen tilbagebetale pengene og modtageren er muligvis over alle bjerge med dine dyre produkter. Heldigvis har vi fået vores to første forsendelser stoppet i Singapore, og de er ikke udleveret til kunden.

På baggrund af dette, har vi derfor lagt vores procedurer omkring handler kun overseas.

I kan gå ind og læse mere på http://www.pbs-international.dk/alleredekunde/betalingogsikkerhed/internetforretninger

Og generelt være meget på vagt. Jeg ønsker ikke at opgive navne m.v. her, men du er velkommen til at kontakte mig via min websitewww.remarkablefashion.com

Med venlig hilsen

Remarkable Fashion 

Fra 9550 Mariager
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:58

Vi fik forleden en ordre på 100 plader chokolade til Ghana.

Vi kontaktede PBS, og de kunne fortælle at kortet var fra USA - og det med 99,999% sandsynlighed var kreditkortsvindel...

Puha, havde også lidt svært ved at se, hvordan vi kan sende 100 plader chokolade til Ghana uden det smelter.....

/Hans-Henrik 

Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:12

Hej Hans-Henrik,

Hvor er det dejligt at se, at du var hurtig på aftrækkeren. Jeg kunne ikke gennemskue det fra starten, da de opgav sig for at være retailere. Men man lærer hver dag.

Har I meldt det ? Altså til både PBS og politet.

Ja, og du har ret i, hvordan skulle de komme derned uden de smeltede.

Men jeg kan kun stærkt opfordre til at man næsten altid tjekker, når det er overseas. Det undre mig bare, at samtlige kort jeg også fik, også var fra U.S.A. De sagde, at de gik ind på nettet og fandt oplysningerne. Det er jo ret opsigtsvækkende at der er så mange, som kan fuske så meget.

Men det er god at høre, at I fik stoppet det.

Nete

Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:43

Det kan tilføjes at PBS oplyste i denne sag at de oplever rigtig meget kreditkortsvindel fra Ghana og især fra postnummer 00233 Accra!!!

/Maj

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 10:30

Jeg skulle lige til at lave et indlæg vedr. mærkelige ordrer, da jeg så denne tråd.. Jeg har modtaget præcis den samme mail fra Singapore og jeg gjorde med ham, som jeg gør med alle "mærkelige" mails.. Jeg skriver en pæn og sober mail tilbage om at jeg desværre ikke modtager kreditkort fra den del af verden, men at de er meget velkommen til at lave en ordre og betale med bankoverførsel og at jeg sender varerne så snart pengene er på min konto...

Hver gang jeg modtager en sådan mail (uanset om den er fra Afrika eller andre eksotiske steder) så sender jeg sådan en standard mail tilbage og jeg hører aldrig fra dem igen....  Og hver gang har det egentlig undret mig, at de ikke har studeret siden ordentligt, for hvis de virkelig har kigget på mine varer og gerne vil købe dem (selvom siden er på dansk) og de så ikke har set hvilke kreditkort jeg modtager, ja, så er der noget galt et sted...

Jeg ved godt at det ikke er alle, som er svindlere, men jeg har engang været ret tæt på at brænde nalderne på sådan en ordre fra Malaysia, men heldigvis begyndte vedkommende at udspørge mig om ikke jeg kunne købe nogle mobiltelefoner (mange) til ham fra andre butikker og så lugtede det lige pludselig for mærkeligt og jeg afbrød "samarbejdet"....

Måske er jeg bare ekstra mistænksom, men hvis nogen, der kommer så langt væk fra, virkelig er interesseret i mine ting, så vil de også acceptere at de må lave en bankoverførsel og ellers er det bare ærgeligt...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)