Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal der betales moms af dette?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 105
Fra  GD online Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte et site, hvor virksomheder kan hyre freelancere og betale over vores site. I denne proces tager vi 10%. MHT. DISSE procenter: Skal der betales moms af dette lille beløb?

Eksempel: En freelancer laver en opgave til 500 kroner - Jeg får 50kr. Skal 25% så betales til moms?

Håber I kan hjælpe :)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 15:32

Hej

Ja, så skal du fx fakturere din freelancer 50 kr + moms, som du så smider i din momsopogørelse - beløbsstørelsen er ligegyldig når det kommer til moms, om de giver dig 5 kr. 50 kr. eller en million, så¨er du stadig momspligtig.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34

Fakturerer du det hele som momsregistreret - så er der moms på det hele - og du får så faktura fra freelanceren med eller uden moms afhængig af om denne er momsregistreret - men dit salg er momspligtig efter helt alm momsregler (http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html

Jeg forestiller mig du fakturerer det fulde beløb og så afregner med freelanceren men ved det jo ikke. I så fald skal du være klar på lovpligtig indberetning til skat af beløbet til freelancer som honorar, hvis ikke freelanceren er momsregistreret (og hvis freelancer fakturerer direkte til slutbruger - så skal den der betaler denne indberette)

Fakturerer freelanceren selv - så du kun fakturerer de 10% så er din momspligt igen efter helt samme regler men så fakturerer du jo et meget mindre beløb. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 105
Fra  GD online Skrevet kl. 15:38

Super - tak for svar :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)