Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min leverandør sælger fra sin webshop til priser uden moms

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har et problem med min leverandør, det var meningen at vi skal sælge i Danmark fra vores webshop, priserne er afstemt med leverandøren.

Jeg har omdøbt vores webshop til hans firmanavn.

Vores webshop følger reglerne for webshop, priserne er incl moms, fragt og kontakt information o.s.v.

Laverandøren har selv en webshop i et andet land ( Sverige) hvor han sælger til svenske priser, som er lavere end vores, men i princippet skal han henvise til os

og ikke levere fra Sverige i svensk kroner. Jeg  har på fornemmelsen at han tager ordren og levere.

Jeg har nu set at han har lavet en webshop mere, som har hans navn og .DK, siden er på dansk, og priserne er i Dkr. de er billiger fordi hans webshop ikke tillægger 25% moms.

Det kunden ser er altså vores pris med moms, og hans priser som er uden moms. Bestiller kunde bliver der ikke tillagt moms ved købet, jeg kan ikke se om evt. kommer fragt på før betalingen er gennemført, umiddelbart tror jeg ikke der bliver tillagt fragt.

Spørgsmål:

1) Kommer han ikke i problemer, hvis han sælger et produkt fra Sverige uden at tillægge moms? 

Jeg mener at enten det Danske Told og Skat kan kræve momsen hos ham, eller også kan det Svenske Told og Skat

2) Kan kunde ikke risikere at blive opkrævet moms når varen kommer til Danmark ?

3) Hans webshop har ikke de ting som krævers, f.eks. sælger information eller kontakt telefon og mail. o.s.v. 

Gælder de regler vi har i Danmark ikke også i Sverige?

4) Er der nogen som egentlig slår ned på ulovlige webshop? 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver ikke om st er b2b salg eller salg til private.

sælger han b2b fra Svarige til Danmark skal der ikke opkræves moms.

sælges der b2c fra svarige til Danmark,skal der umiddelbart opkræves svensk moms, kommer deb årlige omsætning over en vis grænse, mener det er ca. 35.000 euro skal sælger moms reg. I dk og opkræve dansk moms. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for besked, han sælger B2C.

Jeg mener dog ikke ham kan sælge til Danmark uden at opkræve moms, og gør han det alligevel mener jeg at told og skat kan komme og kræve ham for momsen, den kan han ikke sener på lægge kunden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

korrekt bortset fra det er svensk moms der skal efter ham og kræve momsen som ikke kan lægges på kunderne - forudsat han ikke lægger svensk moms på til B2C - med mindre han er så stor at skulle være dansk momsregistreret
Du kan scrolle ned til punktet 

Klag over køb i en webshop fra det øvrige EU 

i denne https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/e-handel-alt-om-koeb-paa-nettet/online-handel-saadan-klager-du-i-danmark og se hvor du kan klage MEN det er jo i princip som forbruger (hvilket ikke gør forskel) OG du mister nok en leverandør hvis ikke du finder en anden til at klage 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke leverandøren er hjemmehørende i et 3. land?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det started ellers godt, med gode hensigter.

Jeg tror at generelt overvurderer virksomheder værdien af en web shop, og forstår ikke helt at det koster at drive en webshop, og kunderne undersøger marked, når de så finder hans webshop med samme produkt billiger køber de der hvor det er billigst.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Tak for informationen og linket..

Jeg vil forsøge at tale ham til rette, Han har lige opsagt vores forhandling, uden begrundelse.

Det er jo lidt svært at skabe salg når der er total forvirring over prispolitikken.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan du egenligt vide, at din leverandør sælger uden moms Til danske kunder?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans webshop tillægger ikke moms, den pris der skal betales er beløbet uden moms.

Lægger man 1 produkt i kurven, og går til betaling, er det beløb som skal betales uden moms og uden fragt.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

toogtoerfem:

Hans webshop tillægger ikke moms, den pris der skal betales er beløbet uden moms.

Lægger man 1 produkt i kurven, og går til betaling, er det beløb som skal betales uden moms og uden fragt.

Står det sort på hvidt, at prisen er uden moms? Nu er det vel ikke sådan, at prisen med moms kommer frem på den sidste side lige inden betalingen skal godkendes.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)