Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på print fra bibliotek?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er par gange om ugen har min virksomhed brug for at printe nogle dokumenter ud i papirform.

Til dette benytter jeg mig af det offentlige biblioteks printer, hos Københavns Kommune, som koster 2,- kroner pr papir.

Det bliver til en udgift på ca. 50-100,- om måneden og er derfor så beskeden et beløb at jeg aldrig har bogført det i Dinero tidligere, og derfor ikke kender fradragsreglerne.

Jeg går ud fra da Københavns Kommune er en offentlig virksomhed, at der ikke er moms på deres print-ydelse? Dinero sætter automatisk moms, men er ikke sikker på om der er moms på eller ej?

-hilsen Samih

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Moms SKAL altid fremgå af regningen. Det er ikke noget du skal gætte dig frem til, og du må ikke lade Dinero bare "vælge" en konto med moms, for Dinero ved ikke om det er en momset regning eller ikke fra biblioteket. 

Jeg ved det heller ikke når vi taler papir, det offentlige kan godt have moms hvis de sælger momspligtige ydelser, men jeg ved, at det skal fremgå klart af regningen/bonnen og gør det ikke det, så må du endeligt ikke bogføre på konto med moms, men enten bruge en konto uden, eller undertrykke momsen (væk med den så den er 0)

Det er lidt faren ved den fine automatik og crowd - hvis Dinero tænker køb - papir .- kopi - det er vel med moms - for det fald det ikke er det her - og mit gæt er, at det er uden moms grundet bibliotekers generelle momsfritagelse

Kig på din bon og undertryk moms hvis ikke moms fremgår

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig.

Dog skal tilføjes at fotokopier, print mv. kun er momsfritaget, hvis beløbet kun dækker omkostningerne ved at levere fotokopier, printet mv. Med andre ord tjener biblioteket penge på servicen så skal der moms på.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Enig.

Nemlig, ja.

Henrik Koudahl:


Dog skal tilføjes at fotokopier, print mv. kun er momsfritaget, hvis beløbet kun dækker omkostningerne ved at levere fotokopier, printet mv. Med andre ord tjener biblioteket penge på servicen så skal der moms på.

Er du sikker på det er rigtigt? Normalvis har profit jo intet med moms at gøre!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Jesper, det er jeg sikker på. Kun momsfrit hvis betalingen er udtryk for bibliotekets dækning af omkostninger. Der fremgår også af juridisk vejledning.

Tilmeldt 29. Apr 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik svar fra Københavns Kommune's Biblioteker om at print-ydelser er UDEN moms, så jeg fik svar på mit spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)