Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejer er flyttet men ikke opgivet ny adresse?!

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er der jo ikke tale om en boligforening, men et privat lejemål.

Her er en landsretsdom, der må kunne bruges

http://dk.delacour.dk/nyheder/2012/oktober/landsretsdom-fastslaar,-at-lejer-kan-opsige-tidsbegraenset-lejemaal/

Som jeg læser det, er udgangspunktet at uopsigelighed kan man aftale sig ud af, hvilket trådstarter jo netop har gjort ved at acceptere opsigelse. Iøvrigt er det udlejers pligt at begrænse lejers udgift, ved at sørge for at genudleje hurtigst muligt, så den med at hun bare skal betale til udgang af 2017, holder ikke.

Hvordan finder man så lejer, jeg ville kontakte kommunen og meddele at hun ikke længere boede i min ejendom, så skal kommunen nok finde ud at hvor hun bor. Iøvrigt undrer det at du hverken har telefon nr. eller email.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er praksis på området ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skimte det hurtigt, og fandt kun 'tidsbestemt' og ikke noget med 'opsigelse periode'  - har ikke nærlæst det, står midt i aftensmaden :)

Men jeg syntes jeg mangler 'the smoking gun' 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Udtag en stævning. Jeg havde en tilsvarende sag, hvor lejer var fraflyttet og ikke svarede på mails mv. Sendte en stævning (småsag og kostede vist 500 kr.). Retten fandt frem til lejer, forkyndte stævningen og jeg vandt retssagen (udeblivelsesdom).

God vind.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tidsbestemt dækker uopsigelig og tidsbegrænset. Jeg kan sagtens finde praksis på området, dog med hånden på hjertet får du ikke noget ud af, at jeg refererer en masse domsnumre. Du kan enten vælge at tro på en som til dagligt arbejder med lejeret, eller lade være. Det vil jeg være helt op til dig. 

Lovens udgangspunkt er, at der kan foretages tidsbegrænsning af en lejeaftale. Tidsbegrænsningen medfører uopsigelighed, hvorefter lejeforholdet som udgangspunkt slutter. Da der er tale om deklaratorisk regel (fravigelig) kan uopsigelighed i en periode aftales, hvorefter lejeforholdet overgår i et almindeligt. 

Det forekommer derudover noget uklart, hvad du mangler en "smoking gun" for. Jeg fortsætter i hvert fald ikke diskussionen, da du kan tro på mig eller lade være. Jeg må bare henholde mig til, at din argumentation har været "jeg mener..".

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var nu ikke for at diskutere bare for at diskutere, self. tror jeg på dig, jeg er fagmand på mit område og du er på dit, jeg spørger til praksis og 'the smoking gun' i håbet om at kunne få en anden forklaring, end den du linker til, en forklaring der evt. kunne give en uddybende grund til gældende lovgivning og en grund til at dommen er fældet som den er. Det du skriver 

Citat:

'Tidsbestemt dækker uopsigelig og tidsbegrænset. Jeg kan sagtens finde praksis på området, dog med hånden på hjertet får du ikke noget ud af, at jeg refererer en masse domsnumre. Du kan enten vælge at tro på en som til dagligt arbejder med lejeret, eller lade være. Det vil jeg være helt op til dig. 

Lovens udgangspunkt er, at der kan foretages tidsbegrænsning af en lejeaftale. Tidsbegrænsningen medfører uopsigelighed, hvorefter lejeforholdet som udgangspunkt slutter. Da der er tale om deklaratorisk regel (fravigelig) kan uopsigelighed i en periode aftales, hvorefter lejeforholdet overgår i et almindeligt. '

Giver mig lidt det svar jeg gerne ville have. 

Det skal siges at jeg endnu ikke har læst dit link helt igennem, da jeg ikke har tid lige nu.

Tilmeldt 13. Mar 16
Indlæg ialt: 38
Fra  PRIMADeals.dk Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke blot prøve at sende til jeres lejemål, så sørger Post Nord vel for at sende den videre til rette adresse (forudsat hun har meldt flytning til Borger.dk).

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også tidligere haft problemer med en betaler, der havde flyttet adresse, men hvor jeg ikke kendte den nye. Det kostede et gebyr på 100 kr inde hos Borgerservice at få oplyst den nye adresse.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager mit fravær, havde lige ldit ting at se til i løbet af dagen. 

Det er rigtig dejligt at se så mange engagerende både på emnet og omkring emnet. 

I den konkrete sag har jeg sat de 12 mdr uopsigelighed fra begge parter som et krav da lejer på indflytningtidspunktet ikke kunne stille indskudskravet. Derved blev det aftalt at denne løbende sammen med huslejen skulle indbetale denne i rater til det fulde beløb skulle være indbetalt. 

I min optik stilles hverken udlejer eller lejer svagere med en sådan aftale om uopsigelighed de første 12 mdr fra lejeaftalens start. Det sikrer mig som udlejer i denne periode og det sikrer lejer ved at denne ikke kan modtage en opsigelse fx til eget brug med 1 års opsigelse.   Dog undtaget fra denne uopsigelighed er misligeholdelse af lejeaftalen fra begge parter. Det kunne fx være manglende husleje betaling fra lejer eller misligholdelse af forpligtelser fra udlejeren. Hvad jeg syntes er én ting ja, men vil meget gerne høre om den er gangbar da jeg ønsker at mine kontrakter og arbejdsgange er gennemskuelige og fair omend der ikke bare gives ved dørene.

Selvom jeg har modtaget hendes opsigelse har jeg bestræbet mig på at udleje lejemålet hurtigst muligt netop for at mindske lejers hæftelse og tab. Det er påbegyndt.

Jeg har modtaget både cpr-nr, telefonnr og email som alt sammen står i lejekontrakten. Lejer ønsker dog ikke at blive kontaktet a jeg har prøvet på alle platforme i alle døgnets lyse timer at skabe kontakten.   Jeg har foretaget en CPR søgning gennem den service BORGER.dk tilbyder hvor den fortsat er den samme. Derfor kan jeg ikke i god tro sende lejer en rykker til adressen når jeg ved hun er flyttet. Selvom lejer jo kunne have forwarding på hos PostNord.

Da lejeloven som I nævner netop favoriserer lejer og da jeg ved at ALLE formalier fra udlejers side skal overholdes for at kunne fastholde de forskellige krav man måtte have, ønsker jeg at gå med livren om seler. 

Da jeg startede virksomheden med min lille ejendoms-portefølje som jeg har idag omkring årsskiftet meldte jeg mig ind i Danske Udlejere og derigennem deltager jeg i en del af deres rigtige fine kurser her i efteråret for at få yderligere viden - men problematikken opstår nu og ikke i efteråret og jeg vil gerne have styr på tingene.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Havde engang en lejer der svarer til din beskrivelse, mobilen blev ikke taget, mails og SMS blev ikke besvaret efter de havde opsagt, kørte forbi huset og kunne se, de ikke boede der men deres habengut var samlet sammen i kasser. Jeg fandt en ny lejer og skrev mail og SMS at ny lejer var på plads, til hvilken konto kunne deres depositum refunderes... så kom der svar Big Smile

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)