Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EXCL. TAX?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fundet nogle varer i Frankrig jeg er interesseret i at videresælge. På forhandler prisoversigten kan jeg se at alle produkterne er "EXCL. TAX" - Det er vel ikke det samme som VAT/Moms? og hvor meget er det jeg skal smide oven i prisen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke til at sige om ex tax er samme som at det er prisen uden moms i frankrig men det ville jeg vel tro. Hvis du er momsregistreretimporterer du uden at momsen koster noget (reverse charge moms) men skal jo så lægge moms på dit salg -  og er du ikke momsregistreret skal sælger lægge fransk moms oven i prisen til dig og som ikke momsregistret skal du så ikke lægge moms på DIT salg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for svar!

Jeg kan se at den franske moms ligger på 19,6% derfor er det vel en fordel ikke at momsregistrere sig så man nøjes med de 19,6% i stedet for den danske moms på 25%?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Maksi:
er det vel en fordel ikke at momsregistrere sig så man nøjes med de 19,6% i stedet for den danske moms på 25%?

Er du ikke moms reg må du maximalt omsætte for 50.000 DKK indenfor en 12 måneder periode. Du skal dog lade dig moms registre så svart du har en formodning om at de omsætning nå 50.000 DKK inden for de 12 måneder. så sælger du for f.eks for 5.000 månedlig har du faktisk pligt til at lade dig moms reg med det samme.

Værd i øvrigt opmærksom at en del firmer ikke gider sælge til ikke folk der ikke er moms reg.

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg ikke er momsregisterert og den franske leverandør derfor tilføjer de 19,6% til købet, hvad gør jeg så hvis jeg senere finder ud af at jeg går over de 50.000 kr. i omsætning men stadig har en større beholdning af produkter som der allerede er betalt 19,6% moms af? Skal der tilføjes 5,4% moms på alle varerne efter jeg har ladet mig momsregistrere?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Maksi:

Hvis jeg ikke er momsregisterert og den franske leverandør derfor tilføjer de 19,6% til købet, hvad gør jeg så hvis jeg senere finder ud af at jeg går over de 50.000 kr. i omsætning men stadig har en større beholdning af produkter som der allerede er betalt 19,6% moms af? Skal der tilføjes 5,4% moms på alle varerne efter jeg har ladet mig momsregistrere?

Så ender du med at tilføje 25% ekstra i moms...

Det bliver en rigtig dårlig forretning! 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maksi:

Hvis jeg ikke er momsregisterert og den franske leverandør derfor tilføjer de 19,6% til købet, hvad gør jeg så hvis jeg senere finder ud af at jeg går over de 50.000 kr. i omsætning men stadig har en større beholdning af produkter som der allerede er betalt 19,6% moms af? Skal der tilføjes 5,4% moms på alle varerne efter jeg har ladet mig momsregistrere?

nej så har du betalt moms mens du ikke var registreret og solgt uden moms,men fra registreringsdato skal du lægge 25% dansk moms på dine priser uden at kunne trække moms fra på køb fra inden

Ofte vil det her være klart det rette råd at være momsreg fra start. Du kan have andre udgifter og det virker ikke smart, overfor kunder pludseligt at skulle lægge 25% moms på alle priser
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)