Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere internetforbindelser på flere adresser

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en internetforbindelse på hjemmekontoret - og nu mangler jeg en ordentlig internetforbindelse de dage, hvor jeg er hos min kæreste. Er der noget i vejen for at jeg kan betale det og trække det fra gennem firmaet fuldstændig ligesom min forbindelse på min egen adresse? Eller giver det problemer?

Min kæreste har allerede en elendig stofanet-opkobling, der kun tillader EN computer internet-adgang - så jeg kan ikke smække en wireless router på og bruge den. Og skal man opgradere den bliver en i forvejen latterligt dyr og elendig forbindelse endnu dyrere...

Jeg beskattes i forvejen af fri telefon, hvis det har nogen betydning.

På forhånd tak

- Klaus 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 14:47

Hej Klaus

Du kan sagtens have flere pcer på en stofanet forb. men rouderens mac adresse skal bare registeres ved Stofanet.
Det nemmeste vil klart være at lade rouderen være på hele tiden.

mvh.

Torben

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 19:38

Du kunne også bare få dig et 3 datakort i stedet. Så kan du slæbe det med derhen hvor du vil.

De har lige opgraderet deres forbindelser til 7,1 Mb de steder hvor det er muligt.

Det kører sweet.

Disclaimer: Jeg har intet med 3 at gøre ud over at være almindelig kunde hos dem. 

/Claus 

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:41

Jeg har købt en 3 mobil bredbånd løsning for nylig og selvom jeg var lidt skeptisk må jeg sige at det virker. Det eneste problem jeg har haft var at standardopsætningen gjorde at jeg fik visse sendte mails i hovedet igen (anti spam) men jeg fik lavet en løsning via deres kundesupport som også har været tilfredsstillende. 

Løsningen med internet betalt hos kæresten kan som jeg ser det ikke rummes i din fri telefon beskatning, da det ikke er din husstand.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 11:38

Tak for svarene.

Jeg ønsker ikke at bruge Stofa. Jeg har mange dårlige erfaringer - mit liv er for kort til at døje mere med dem.

3 er bestemt en mulighed, men jeg har ikke rigtig behov for at have en mobil løsning - og en ADSL fra Cybercity til 200kr/mnd dækker fint mit behov. At min kæreste så samtidig får en mulighed for at spare sin internet-forbindelse væk er også værd at tage med.

Så hvis jeg nu vælger at installere forbindelsen hos min kæreste, kan jeg så slet ikke trække det fra i virksomheden, risikerer min kæreste at blive skattepligtig af forbindelsen etc? Jeg ka ikke gennemskue, hvad konsekvensen er.

Det er ikke noget jeg gider døje ret meget med, så bestiller og betaler jeg den bare med egne, beskattede penge.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 12:14

Du vil ikke kunne få fradrag for forbindelsen. I teorien er din kæreste skattepligtig af forbindelsen men i praksis sker der ingen beskatning (det vil ikke være synligt at det er dig der betaler den når du ikke fratrækker den).

En anden løsning er at din kæreste aftaler at hendes arbejdsgiver betaler en internetforbindelse mod bruttolønsnedgang - hvis det ellers er muligt at komme igennem med via arbejdsgiveren.

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 12:16
Tak for svarene. Jeg betaler bare af egen lomme, så er den potte ude. :)
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 15:40

Det må da være en bedre forretning for dig at betale 300,- pr. måned incl. moms (hvis du tegner privatabb. - ellers er det excl. moms, som jeg lige husker). Du kan så fratrække først momsen og derefter få fradrag for resten i dit regnskab. Det er da noget bedre end at betale kr. 200,- med beskattede midler.

Og som andre også siger, så er en løsning fra 3 altså rigtig rar at have, da den jo også kan bruges i andre tilfælde, selvom du ikke føler behov for det nu, så ved man jo aldrig....

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 16:13

100% enig.

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 17:48

Joh, men ser man totaløkonomisk på det sparer 3-forbindelsen ikke min kæreste for de 300kr hun giver om måneden for Stofanet. Så ud fra den betragtning er løsningerne pludselig ikke så forskellige i pris - og så foretrækker jeg en rigtig ADSL.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)