Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

REVISOR VÆLGER SIDE

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle 

Jeg har en virksomhed 50-50% med min partner, fuldt tegnings berretigede begge to. 

Vi er blevet uenige , jeg har varetaget driften det 1 år og nu har han varetget driften det sidste år. 

Nu opdager jeg så at inventar og andet er kommet på min mellemregning således min mellemregning er nedbragt med 275.000 kr på ting som findes i virksomheden.

Han har bogført det hos Revisor således Frækt. 

Jeg har meddelt revisor det skal ændres og fremsendt alle bilag på tingene, men revisor vasker bare fingre og siger vi skal være enige, men altså hvordan kan de i første omgang havne på min mellemregning fra Revisors side af uden at spørge mig ? 

Så mit spørgsmål er det kan revisor da ikke tillade sig ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07

Det kan man ikke svare på ud fra det du siger - Det kræver meget mere viden om hvordan inventar er kommet ind - men mellemregning har jo ikke betydning for skat overhovdet - så ??

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 23:31

Revisor hverken kan, skal, må eller vil "vælge side".
Og Revisor anfører jo angiveligt også at I skal være enige om hvad I vil.

Et spørgsmål:
Hvem af jer har instruktionsbeføjelsen ift. Revisor?
Det skal meget gerne fremgå af jeres aktionæroverenskomst eller tilsvarende.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:17

Din makker har lov til at have kontakten med revisoren, enten ved eksplicit aftale mellem jer, de facto og/eller hvis I hver især kan tegne firmaet. I modsat fald kan du nægte, at han/hun overhovedet skulle være gået i gang.

Hvis du er med i bestyrelsen, kan du i sidste ende nægte at ville godkende årsrapporten. Hvis du er i mindretal dér, vil din makker nok ikke synes er pænt at have stående i et referat. Bemærk, at en 50/50 ejerfordeling betyder, at begge har vetoret i alt på generalforsamlingen, med mindre andet står i vedtægterne. Regnskabet kan således 'trumfes' igennem af den nuværende bestyrelse, uden at du kan ændre sammensætningen alene.

Hvis du alene kan tegne firmaet, ville jeg foreslå din makker, at du beder en anden om udfærdige regnskabet - eller i det mindste at forholde sig til den nuværende opstilling.

Tilmeldt 23. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:12

Hej John

det drejer sig om forskelligt inventar som står i virksomheden musik anlæg, rengøringsartikler o. L 

ca 60 små og store poster som min partner har bedt revisor komme på min mellemregning altså formindske min mellemregning.

så spørger jeg bare hvordan kan revisors dette når jeg ikke har givet mandat til dette og det samtidig er forkerr

50-50 ejerskab, ingen ejerskabsaftale og begge er fuldt tegningsberretiget 

Tilmeldt 23. Apr 14
Skrevet kl. 17:15

Hej Wcon

tak for svar.

virksomheden er 2 fysiske fitness centre og en bygning

der er ingen der har solo instruktionsbeføjelse til revisor, og det er dette som bekymrer mig ift at de ting 64 poster små som store som revisor med instruktion fra min partner har bogført på min mellemregning og gjort den 275.000kr Mindre værd 

i har ingen aktionæroverenskomst og ejerskab er 50-50 hvor begge er tegningsberretiget 

Tilmeldt 23. Apr 14
Skrevet kl. 17:17

Hej Jørgen 

tak for svar 

vi ejer virksomheden 50-50 begge tegningsberretiget og uden bestyrelse og udeN ejeraftale.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:36

Det lyder mærkeligt at revisor - hvis sådan en rigtig aut./godkendt revisor uden forklaring fllytter 275.000 på mellemregning hos dig.

Det må der så være en forklaring på og det må du så som 50% ejer afkræve revisor

Du må jo have skudt en masse penge i firmaet - siden dit tilgodehavende fra det kan falde med 275.000 kr.

Det skal jo så kunne påvises overfor revisor, at du har købt ting der slet ikke var til firmaet (og tingene må jo tilhøre dig hvis det er din mellemregning der har betalt dem)

Ingen revisor flytter ting som er købt i firmaets navn og betalt af firmaet over til at være på din mellemregning bare fordi din makker ber om det. 
Revisor vil som minimum kræve bevis for at de evt er købt alene af din private interesse og ikke for firmaet - og ja I skal jo så være enige

Jeg har på fornemmelsen der er noget misforstået. Gå til en anden revisor (en rigtig) og vis ham konkret hvad der er sket.

I øvrigt er det meget meget galt at køre uden ejeraftale mildest talt. Det kan gøre situationen helt uholdbar nå I er uenige som her

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Apr 14
Skrevet kl. 19:17

Hej Johb

mange tak for svar

der er en statsautoriseret revisor og jeg kan simpelthen ikke forstå de kan/ har lov at gøre dette når jeg er tegningsberretiget og har 50% af virksomheden.

ja jeg har haft egen salgsvirksomhed i 15 år med omsætning på imellem 8-25 mill årligt og solgte denne i 2014 for at starte denne nye virksomhed op 

som er 2 fysiske fitness centre og de omsætter for 6-7 mill årligt

jeg ved det er forkert uden en ejeraftale 

alle de ting som er købt og står og er brugt/i drift i fitness centrene er kommet på min mellemregning, fordi min maKjer har bedt revisoren om dette.

og jeg har konfronteret revisor med dette og de siger bare vi som pargenre skal være enige før de flytte det men hvordan kan de fra start bogføre på min mellemregning er mig en gåde og rigtig træls

nu står vi og ikke har afleveret regnskab for 2016 fordi jeg selvfølgelig Ikkke vil godkende 

mig jeg har været nødt til at ringe til erhvervsstyrelse og forklare og de har sagt der er et stykke tid til at få det rettet ift tvangsopløsning

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:55

Well... tvangsopløsningerne begynder i næste uge hvis det er 31/12 regnskab, dog kan man godt få det hevet tilbage ud hvis blot i får færdiggjort regnskabet inden det overgår til retten.

Revisor har formegentligt flyttet poster i den tro at i havde aftalt dette. Nu søger han blot en forklaring på hvad der er korrekt.

Hvis ikke din partner og dig selv kan sætte sig og hitte ud af hvad der skal ske her i en fart, så skal i nok nærmere mødes og finde ud af hvem der skal have hvilken del af virksomheden og så få revisor til at lave en spaltning så i får et center hver.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)