Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af .com site med PageRank 5.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er blevet tilbud et forum, vbulletin, med en Alexa rank på mellem 250000-300000. Desuden har siden en PageRank på 5. Forumet omhandler præcist det jeg søger, men indholdsmæssigt er den meget tvivlsom.

Samtlige indlæg er lavet af moderatoren, ejeren. Desuden er det noget tvivlsom med de 5000 brugere der har oprettet sig på siden. Ifølge vbulletin statistikken har kun 130 af disse skrevet mere end et indlæg. Så brugerne har ingen værdi. Spørgsmålet er så om der er værdi i siden PageRank og det antal besøgende den får pr måned? Kunne han manipulere disse tal.Har selv tjekket på alexa.com og fundet sidens google pagerank. Jeg vil som nævnt selv have en side der omhandler samme emne.

Kan jeg med fordel forsætte med hans forum og udnytte den trafik der kommer ind på den. Er der en farer for at siden google pagerank falder, hvis der laves om på siden. Der vil fortsat være de samme links in og ud, og forhåbenlig samme opdaterings grad. På forhånd tak for hjælpen.

/M

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:12

PageRank nulstilles stort set når du får overdraget domænet, så du skal ikke købe det på den baggrund. Køb det hvis du kan få det til at give mening for din forretning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28

Libbert:
Spørgsmålet er så om der er værdi i siden PageRank og det antal besøgende den får pr måned? Kunne han manipulere disse tal.

Søg på "check fake pagerank" eller noget i den stil. Det er meget let at få en højere PR end man reelt har vha. cloaking.... ikke at det hjælper noget, andet end i en salgssituation som denne. Men så bør sælger sidde med en meget dårlig smag i munden.

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:04

Check backlinks på domænet.

Er det fra 1 domæne eller lign, så er den pr5 sandsynligvis ikke meget værd.
Er det fra adskillige domæner, fx 20, så er den mere reel.

Jeg kunne give din side pr5 med et enkelt link, men det er langt mindre værd end 20 links fra forskellige mindre sider der giver din side pr4.

Pr er overvurderet :) 

Så jeg ville også vurdere domænet udfra brugerne og aktiviteten på siden.

Mvh,
Troels

Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:04
Med hensyn til de mange brugere, så vil jeg tro at de fleste af dem er spam bots. Jeg havde selv et forum der var oppe på pagerank 8, og kan godt nikke genkendende til antallet af aktive brugere vs. brugere ialt på et forum. Istedet for at gå efter pagerank, så ville jeg nok hellere gå efter et fedt domænenavn.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)