Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsgodtgørelse i ApS - uden løn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Lige et spørgsmål

Jeg har fuldtidsarbejde, samt et firma  (ApS) ved siden af.

I ApS'et modtager jeg endnu ikke løn.

Men har mange 100-km kørsel hver uge (Privat bil med trailer) ud til kunder.

Er det korrekt at jeg ikke må trække kørselsgodtgørelse - når jeg ikke modtager 

en løn i mit ApS, som kan modsvare det ?

På forhånd tak,

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er helt korrekt. Du skal have en "helt reel" løn = hvad man ville have for normal tid osv - før du overhovedet må få kørselsgodtgørelse i dit ApS. Hvad tallet så er for alm - løn findes der ikke tabel over, men den skal være så stor, at kørepenge på ingen måde kan erstatte den - Har du 20.000 per måned hvis du er fuld tid , så tror jeg du ret frit kan have temmeligt store kørepenge- har du 5000 kr så skal kørepengene nok ikke være andre 5000 for nu at tegne det lidt firkantet

Først ved en helt reel løn kan du tage kørepenge 

Du kan læse mere om det her https://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

Bemærk også at krav til præcision i kørebog er store til ejer
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Min revisor fortalte mig, at jeg gerne måtte udbetale kørselspenge, hvis jeg én enkelt gang fik en lønseddel på f.eks. 20.000 kr. Det behøver ikke være en fast lønseddel hver måned. Jeg har år til dato kørt ca. 2000 km.

Dog måtte der ikke herske tvivl om, hvor vidt kørselspenge var kørselspenge eller løn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Hv:

Min revisor fortalte mig, at jeg gerne måtte udbetale kørselspenge, hvis jeg én enkelt gang fik en lønseddel på f.eks. 20.000 kr. Det behøver ikke være en fast lønseddel hver måned. Jeg har år til dato kørt ca. 2000 km.

Dog måtte der ikke herske tvivl om, hvor vidt kørselspenge var kørselspenge eller løn.

helt enig i at med en løn - også en enkelt på 20.000 vil det sikkert ikke give problem med som her ca 7000 i kørepenge. Meget mere skal det nu nok ikke være - Rammer du feks 20.000 kørepenge og kn EN løn på 20.000 og kører penge over år 20.000  så vil du kunne være i vanskeligheder - reel løn er hvad en ansat med samme time tal ville have over året

Der står ikke det skal være fast månedsløn, så giver du dig løn på f.eks. 250.000 - hvis du arbejder fuldtids - så kan du også tage kørepenge for "fuld tid", uanset du kun udbetaler en gang om året

Kørepenge må aldrig kunne tænkes at erstatte løn i et selskab - gælder også ansatte - modsat i personlig virksohed hvor man altid må have fradrag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)