Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af EU-borger

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 1
Fra  Nûna Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! Mit første indlæg her :) Min italienske kæreste er lige flyttet til Danmark og vil fortsætte med at arbejde med yogaundervisning og smykkeproduktion og -salg. Vi satser på et leje et lokale, som vi omdanner til undervisningslokale for dette samt til et mikro-værksted for hende. Hun har også behov for at arbejde for på et tidspunkt at have ret til f.eks. barselspenge etc., da vi tænker på familie. 

Spørgsmålet er, hvad der giver bedst mening i forhold til hendes indtjening. Jeg har selv et konsulentfirma, som jeg har kørt gennem nogle år og kan f.eks. leje lokaler gennem dette. Vi vil gerne finde det simpleste setup, da der ikke er nogen grund til for meget papirarbejde. Vi har også delt økonomi, så i princippet er det ligegyldigt for os, hvor pengene går ind. Derudover snakker vi om at lave et Aps, hvor vi begge står som ejere af firmaet. Vi arbejder nemlig sammen om mange ting og de kan lægges under samme paraply og vi ønsker at gøre det hele til et fælles, samlet projekt. Men hvilken mulighed lige nu for hende er mon bedst: 

1) Jeg ansætter hende på kontrakt og betaler hende timeløn (komplekst med ansættelse?)

2) Jeg betaler hende som privatperson som konsulent for mit firma (grænse på kr. 50.000 for hendes indtjening?)

3) Hun laver sit eget firma og får betaling herigennem (mere papirarbejde for os..?)

4) Vi opretter Aps sammen og kører vores ting igennem firmaet (vi har allerede kr. 50.000 til Aps)

Måske ikke det simpleste spørgsmål, men vi vil være utrolig glade for hjælp til at hitte rede i det her :) 

Tak!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)