Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris for toldbehandling af 1 stk. palle i København

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en palle på vej fra Østen til København med skib. Lang historie kort, jeg organiserede ikke en komplet pris inkluderet fortoldning, terminalhåndtering, etc. i København, selvom jeg ved at det havde været det smarte at gøre og det ser nu ud til at jeg må betale prisen for det Smile.

Jeg har nu fået en pris fra speditøren som jeg syntes lyder i overkanten høj, for at sige det på en pæn måde. Så spørgsmålet er, hvad er en fornuftig pris at betale for håndtering af 1 stk. palle med varer, fra den ankommer terminalen, til den er kommet igennem tolden og klar til afhentning?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 10:48

Det er svært at sige noget eksakt om, men normalt tager speditører 300-500 DKK for at lave selve indfortoldningen.  For at få en indikation så prøv at få en pris på den samlede fragt fra Kina til afhentning på speditørs lager,  det vil give dig et fingerpeg om hvad prisen bør være.   Prøv evt at få en pris fra prime Cargo de er super dygtige og hjælpsomme.   

Hvad er du blevet opkrævet?  

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 11:01

Mange tak for svaret Smile. Du har helt ret i at det er svært at sige noget eksakt om prisen. Jeg burde vide bedre og have ordnet prisen på forhånd, men jeg havde travelt og tog chancen, og må jo nok betale for det. 

Jeg er blevet opkrævet totalt ca. 7.800kr. for terminalhåndtering, terrorsikring, fortoldning, papirarbejde, etc. Jeg regner med at jeg bare må bide i det sure æble og hoste op, siden pallen ankommer København om et par dage, og jeg uanset ikke har nogen mulighed for at skifte speditør.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 11:25

Mick Rasmussen:
Jeg er blevet opkrævet totalt ca. 7.800kr. for terminalhåndtering, terrorsikring, fortoldning, papirarbejde,

For en palle? er der tale om en hel Europalle, har du mål og vægt? 

Den pris du oplyser tangere jo til det kriminelle - Start med at få en samlet pris for en tilsvarende fragt så du har noget at bruge imod dem.  Stod det til mig vil jeg gå i kødet på dem - de er jo halv kriminelle med den pris. 

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 11:30

Ja, jeg mistænker at de tager sig godt betalt Smile

Der er snak om en "asiatisk palle" på 100x120cm. ca. 1.6 meter høj, totalt 350kg. 

Har jeg egentlig noget at forhandle om? De har jo et godt greb om mine ædle dele, siden de er speditør i DK for freight-forwarderen jeg har brugt i Asien. Jeg kan jo ikke bare skifte speditør, og de ved jo at jeg ikke rigtigt har noget valg. Hvis jeg ikke betaler så kan de jo bare beholde godset. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 11:41

Mick Rasmussen:
Har jeg egentlig noget at forhandle om?

Når du har en pris for en tilsvarende fragt så har du et augment for at du ikke skal betale så meget, ved samme lejlighed gøre dem opmærksom på at du godt ved at der er tale om Kickback ( retur kommission).    Som tidligere nævnt så få en pris på en tilsvarende fragt, bed speditøren om at specificere alle enkelt dele af transporten. 

Er de ikke til at forhandle med ville overveje at få råd hos en advokat med speciale i Transport jura. Det vil være meget interessant at høre deres vurdering af sagen.  

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 12:01

Mange tak for gode tips. Jeg tager en runde til med speditøren og ser om de er til at forhandle med.

Jeg betalte ca. 2000kr. for at få sendt pallen fra Østen til København, så det er jo lidt paradoksalt at den danske speditør kræver næsten 4 gange så meget for at fortolde og håndtere godset i terminalen. 

Kan jeg simpelthen nægte at modtage godset hvis vi ikke bliver enige om en pris? Værdien på godset er ikke en gang så høj som betalingen speditøren kræver.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 13:31

Mit bud vil være at du kunne have fået hele fragten til speditørs lager for 2-4.000 DKK   men som sagt få en eksakt pris hos en speditør. 

At nægte at modtage godset vil være en ting du kan bruge overfor speditøren.  Så står de jo pludseligt med godset, men ingen penge. Kan huske at Martin Thorborg en gang brugte det augment med succes.  se denne tråd  http://www.amino.dk/forums/t/343.aspx?PageIndex=7   14-10-2005.   

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)