Har modtaget en faktura fra en underleverandør som skal viderefaktureres. Hvad vil være mest korrekt og lettest at gøre i e-conomic?
- Oprette en viderefaktureringskonto? Hvor henne i kontoplanen (bruger e-conomic standard kontoplan) skal denne oprettes. Er det korrekt at lægge den under konto 5600 (samlekonto for debitorer), det vil sige den nye konto så vil hedde 5601? For derefter at lave en manuel faktura?
- Oprette en ny vare som hedder f.eks. diverse viderefakturering? Og dermed fakturere via salgsmodulet?
Jo det kan man godt sige at det er. Det drejer sig om en ydelse som vi skal viderefakturer til en kunde. Men det er normalt ikke noget vi gør.
I e-conomic har vi ikke oprettet en varelinje der f.eks. hedder "farveblyanter", da det vi handler med er serviceydelser. Vil jeg derfor så være nødsaget til at oprette en varelinje der hedder "farveblyanter" og som konteringsmæssigt rammer omsætningen - med en nyoprettet konto som f.eks så hedder "farveblyanter"?