Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omdannelse af IVS t personligt ejet selskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

er det muligt for mig at omdanne mit IVS til et personligt ejet selskab eller I/S, da jeg forventer en periode på et par år med negativ omsætning, som jeg gerne vil have mulighed for at fradrage i anden indkomst

 

mvh Rune

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Runner23:

er det muligt for mig at omdanne mit IVS til et personligt ejet selskab eller I/S, da jeg forventer en periode på et par år med negativ omsætning, som jeg gerne vil have mulighed for at fradrage i anden indkomst

 

mvh Rune

Nej, det er ikke muligt.

 

Så du må tænke alternativt. Man kunne lukke IVS og starte personlig virk op, eller starte personlig virk op samtidig holde IVS i live og sælge aktiver m.m. over i IVS'et. Uanset hvad, så skal du tænke på udgifterne til et IVS, såvel løbende samt evt. omk til lukning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Runner23:

er det muligt for mig at omdanne mit IVS til et personligt ejet selskab eller I/S, da jeg forventer en periode på et par år med negativ omsætning, som jeg gerne vil have mulighed for at fradrage i anden indkomst

 

mvh Rune

Nej. Du skal ud i at lukke dit IVS - ofte bare ved erklæring forudsat du har betalt al skat osv. http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

Du kan så have en del aktiver du har købt i dit IVS som du skal købe ud personligt (i / til din nye personlige virksomhed) med moms uanset de er afskrevet eller ikke, men det er jo ikke et problem som sådan, du køber jo af dig selv

Måske du med fordel lige kunne få en online økonomiperson eller revisor til at føre dig sikkert igennem øvelsen. Husk dit IVS koster dig lidt i det daglige så kom igang når først du har truffet beslutingen og húsk at overholde alt i dit IVS indtil det er lukket, så du ikke ud over måske tab, risikerer en bod http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lige et spørgsmål hvordan kan omsætning være negativ?

mener du ikke profit?

Fordi omsætning kan da aldrig komme under 0 kr? (Eller er der et eller andet jeg ikke har lært i skolen)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)