Hej! Jo...det synes jeg du skal, og du er velkommen til at få et tilbud, såfremt du mangler revisorassistance. |
1. Jo - se du bare og momsregistrér dig (det er på den måde du får dit cvr-nummer). Du skal aflevere dit momsregnskab og afregne (i begyndelsen kvartalsvis). Fristerne er rimelige og arbejdet er ikke stort, men overhold dem - ellers kommer der en dum regning. Hvis du fortryder er det meget nemt at afmelde sig fra moms igen.
2. Kom endelig igang med virksomheden. Det er mest den du bør ofre dine kræfter på
3. Gem alle bilag og før et regnskab over indtægter og udgifter
4. Tag en snak med en revisor hvis du føler dig usikker. De fleste revisorer tar ikke noget for et første møde hvor I snakker om hvad revisoren kan hjælpe med og ca hvad det koster. Fakturering, Daglig bogføring, moms, regnskabsafslutning, opstilling af årsregnskab samt selvangivelse (inkl den private del) er altsammen noget en revisor kan hjælpe med. De fleste klarer dog en del af dette selv, nogen klarer det hele.