Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg være sikker på at en person har Patent på noget

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er i gang med at importere E-væsker uden nikotin til Danmark. Lige pludselig kom der en gut frem og sagde at han har Patent her i landet og der ikke er andre som må sælge det. Har så selvfølgelig skrevet med Ejeren bag i Væsken. Han havde ikke noget imod at jeg skulle sælge hans produkt, tvært imod siger ham den anden at han har Patent?

Ps Væskerne er uden nikotin. Ville det os være et problem at sælge det og få det ind i landet. Vil selvfølgelig betale moms osv 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har svært ved at tro på at du kan få patent på disse vædsker...det får man normalt kun på tekniske produkter.

Jeg tror importøren måske mener han har forhandlet sig frem til en eneret, men det påvirker ikke dig retsmæssigt.

Det lyder som om du laver parallelimport, men det er ikke forbudt, dog skal du overholde de regler der er for vædsken.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg blander mig men jeg kunne ikke holde mig væk .

Ham din vend som siger at han har patent. Lyver over for dig med 110% .

Man kan aldrig få patent over noget som ikke er opfundet som brand eller et produkt.

Hvis det er et produkt som allerede bliver lavet i eksempel i Kina er det producenten der har patent hvis han har søgt .

Det din ven mener at han har eneret til at sælge det i Danmark men det har ikke noget med lovgivningen at gøre .. det er mellem ham og producent...

Vælger producent at bryde den aftale og sælge til flere importere... er det ikke dit problem .

Han siger det fordi at ikke vil have konkurrence og tabe penge .

Så hvis jeg var dig .. ville jeg gøre det.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det ville ikke være et problem at importere det til landet så længe du overholder lovgivning..

Der findes allerede tons af fysisk butikker samt online webshop der sælger masser af det .

Har du gode aftale med de butiker/webshops og kan du tjene på det...

Så hvorfor ikke gøre det ?

Vi lever i et land med marked økonomi dvs fri konkurrence.

Hvis du har flere spørgsmål .. kan du sende mig en pm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fuldstændig enig med øvrige indlæg i at den pågældende ikke har "patent her i landet", men eneret og det siger han jo faktisk selv, hvis du har gengivet ordret: "...Patent her i landet og der ikke er andre som må sælge det".

Den fabrik du har kontakt til, vil sikkert også give dig eneret på deres produkt.

Skal man i øvrigt undersøge om nogen har patent på et produkt, kan man søge over hele verden på

www.dkpto.dk/

som er Patent- og varemærkestyrelsens hjemmeside.

Held og lykke med importen.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)