Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura - betaling med gavekort?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Ja, med den antagelse kan man til hver en tid anfægte ethvert svar, og for såvidt også spørgsmål!

Jeg er godt klar over at der til tider skrives indlæg hvor fakta kan forholde sig anderledes end hvad der reelt er skrevet i indlægget, men men.

Det er helt korrekt. Men når man læser det oprindelige indlæg fremgår det jo ligeså tydeligt at der er afregnet moms i forbindelse med udstedelsen af gavekortet, så synes egentlig ikke der er tale om at jeg anfægter den "hurtige" konklusion helt uden grund.

arguins:

Hvis denne store virksomhed havde solgt det aktuelle bord mod delvis forudbetaling/rate, synes du så ikke at dette burde fremgå af fakturaen?

Jo det synes jeg, en faktura bør indeholde så mange oplysninger som muligt. Men hvad andre synes og hvad man rent faktisk skal er en hel anden ting.

Problemet netop i den situation, er at der allerede er lavet minimum 2 fakturaer. Den som trådstarter har fået og den som hans kammerat der har købt "gavekortet" i første omgang har fået (for jeg formoder der følger en faktura med salget af "gavekortet" når der moms på)

Hvad er teksten på den faktura? Og i forlængelse, hvilke betingelser fulgte med "gavekortet"

arguins:

Vil du antage at der er korrekt faktureret hvis et aktiv faktureres i flere bidder, uden at der på slutfaktura fremgår en totalpris?

Nu bevæger vi os jo over i antagelserne, for hvad stod der på den første faktura?

Men generelt kan der sagtens faktureres korrekt uden at oplyse en totalpris på nogen af fakturaerne. Kravene til en faktura's indhold følger momslovgivningen og skal jo egentlig bare oplyse den enkelte faktura's momsgrundlag.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Schriver http://Cloudify.biz:

Hvis "gavekortet" er en delbetaling - så skal denne del af beløbet også fremgå af fakturaen på produktet - jv købeloven. 

Kan du ikke henvise til den bestemmelse i købeloven?

Jacob Schriver http://Cloudify.biz:

Men det gør den ikke - i henhold til oprindelig post. 

Nu har vi jo kun delvist kendskab til den ene faktura. Der står ligeledes i det oprindelige indlæg, at der er afregnet moms i forbindelse med købet af gavekortet, så alt andet lige må der jo være en faktura mere! og det er da naturligt at spørge til betingelserne omkring "gavekortet" inden der konkluderes at trådstarters faktura ikke er korrekt.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)