Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg benytte ægtefælls som freelancer i I/S

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 03:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Både min hustru og jeg selv har fast arbejde. Kan hun modtage en beskeden løn som freelancer i mit fritidsfirma (I/S)?

Jeg antager hun skulle svare b-skat af bi indtægten. Hendes arbejdsindsats ville bestemt modsvare den beskedne løn men jeg synes at kunne læse at der findes er arms længde princip. Ville skat godkende dette?

Jeg håber andre har stiftet bekendtskab med dette og kan rede trådene lidt ud :-)

mvh Franz

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 11:26

beskeden løn

Ja hun kan, du skal reg. som arbejdsgier, og  hun skal bare have en lønseddel, eller hun kan tage det so B indkomst , hvor du skal huske at indberette.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35

I JERES I/S for du må jo drive det sammen med en anden. Ja du må godt ansætte din kone. Jeg ville nok ikke bruge honorar som du beskriver det (freelancer) men helt alm løn - og forudsat I som ejere af det I/S kan sandsynliggøre, at din hustru som du skriver, laver fuldt arbejde for pengene, så er der ikke noget galt i det. 
Det ville kun være hvis skat kunne mene I flyttede rundt med skat indbyrdes det kunne give spørgsmål men her er I jo tilmed dig OG en helt anden ekstern som vurderer arbejdet mindst er det værd

Den eneste betingelse er, at der ikke må være er et åbenbart misforhold mellem arbejdsindsats og honorar. Den mere præcise formulering af disse regler, findes så vidt jeg ved i  kildeskattelovens § 25 A.

Husk arbejdsgiverregistrering osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)