Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af moms 4. kvartal 07

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen :) Jeg har afsluttet mit 07 regnskab men glemte at afstemme momsen. Når jeg nu går ind i mit 07 kan jeg godt se hvad jeg skal betale i moms men hvordan bogføre jeg det? Håber der er en af jer der kan hjælpe :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26

Hej!

Du flytter tallene fra udgående moms(debet)og indgående moms(kredit) på momsafregninskontoen.

Ved betaling af skyldig moms debet momsafregningskonto/kredit bank.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 01:00

hej peter

lige et par spørgsmål   om købsmoms  på  bilag fra  repræsentation

Der er kun fradrag i skatten  med  25%  ikke sandt   -  gælder  det  også  for købsmomsen???

Hvordan med regningen fra  julefrokosten   -  Fuld fradrag  for medarbejdere  eller  alle deltagere i  arrangementet???  og  med  hvilke %%%

mvh

Otto B Petersen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:10

Hej Otto!

Ja...25% fradrag på købsmomsen.

Julefrokost.....ude 25% fradrag i momsen/i virksomheden 0% fradrag i momsen.

Inden for rimelighedens grænser ville jeg trække medarbejdere+deltagere fra skattemæssigt som en personaleomkostning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 10:52

jeg laver i anden anledning en del kursusvirksomhed  -  et daglangt varende forløb  fra kl 10.00  til  17.30   - hvor jeg spenderer en hentet pizza med tilhørende sodavand fra den nærmeste pizzabager

vil det sige at der momsfradrag hvis vi spiser  den oppe ved ham -  mens  hvis det foregår ved mig  så  er der ingen momsfradrag på en sådan kursusrelateret udgift.      Og det samme  gør sig så gældende med  rundstykkerne  til  morgenkaffen  som vi starter med???

-   thi  så  er der da lige  et par korrektioner  jeg  skal  have lavet  for årets kurser hjemme  på kontoret 

mvh

Otto B Petersen 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00

Hej igen!

Ja...o.k. du nævnte ikke noget om kursusvirksomhed.

I denne situation  kan 25% af momsen fradrages, uanset om det foregår ude i byen, eller hos virksomheden selv. 

Tilmeldt 4. Feb 07
Skrevet kl. 09:45
For lige at være sikker på jeg har forstået det korrekt. Jeg bruger summa summarum og jeg har en konto der hedder skyldig moms. Jeg finder købs-moms og salgs-moms og så føre jeg disse tal over på denne skyldig moms?
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 11:12

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 11:19

du bruger  standardkonto planen  så  har  du flg konti

66100    for Ssalgsmoms        den  går  du  ind og aflæser      formentlig   et  beløb i  kreditsiden

det  beløb modposterer  du   på  sidste dato i perioden   på  denne konto  (så går den i NUL)

det samme beløb  sætter  du  modsat på   konto   66900   Afregning  moms

Så  laver  du  den  samme  operation  på  konto  66200   for   Købsmoms

Herved  opnår  du  at  nettobeløb som du  skal betale  eller  have  tilbage  i  februar 2008   bliver samlet  på   kontoen  66900

Det  bliver  så  også  overført  til  næste  års regnskab   når  du  afslutter  2007   og  overfør  til  næste år

Processen  her  er  automatiseret (halv- .....)   i  den  nyeste  version 3   Findes  under  ikonen  Overblik

Systemet  kommer  frem  med et forslag  til  de  her konteringer  for  en valgt periode   Du  skal  så  bogføre  forslaget  som  dannes inde i Kassekladden

mvh

Otto B Petersen,  www.ivaerksaet.dk    cert.forhandler  af SummaSummarum

Tilmeldt 4. Feb 07
Skrevet kl. 11:24
Ivaerksaet: Tak for gennemgangen :) I løbet af 2007 har jeg afregnet moms og det har gået fint :) Mit problem er at jeg har afsluttet 2007 men har ikke bogført 4. kvartals moms. Ændre det ved den procedure du har skrevet?
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)