|
Hej!
Du flytter tallene fra udgående moms(debet)og indgående moms(kredit) på momsafregninskontoen.
Ved betaling af skyldig moms debet momsafregningskonto/kredit bank.
Hej! Du flytter tallene fra udgående moms(debet)og indgående moms(kredit) på momsafregninskontoen. Ved betaling af skyldig moms debet momsafregningskonto/kredit bank. |
hej peter lige et par spørgsmål om købsmoms på bilag fra repræsentation Der er kun fradrag i skatten med 25% ikke sandt - gælder det også for købsmomsen??? Hvordan med regningen fra julefrokosten - Fuld fradrag for medarbejdere eller alle deltagere i arrangementet??? og med hvilke %%%
mvh Otto B Petersen
|
Hej Otto! Ja...25% fradrag på købsmomsen. Julefrokost.....ude 25% fradrag i momsen/i virksomheden 0% fradrag i momsen. Inden for rimelighedens grænser ville jeg trække medarbejdere+deltagere fra skattemæssigt som en personaleomkostning. |
jeg laver i anden anledning en del kursusvirksomhed - et daglangt varende forløb fra kl 10.00 til 17.30 - hvor jeg spenderer en hentet pizza med tilhørende sodavand fra den nærmeste pizzabager vil det sige at der momsfradrag hvis vi spiser den oppe ved ham - mens hvis det foregår ved mig så er der ingen momsfradrag på en sådan kursusrelateret udgift. Og det samme gør sig så gældende med rundstykkerne til morgenkaffen som vi starter med??? - thi så er der da lige et par korrektioner jeg skal have lavet for årets kurser hjemme på kontoret mvh Otto B Petersen
|
Hej igen! Ja...o.k. du nævnte ikke noget om kursusvirksomhed. I denne situation kan 25% af momsen fradrages, uanset om det foregår ude i byen, eller hos virksomheden selv. |
|
du bruger standardkonto planen så har du flg konti 66100 for Ssalgsmoms den går du ind og aflæser formentlig et beløb i kreditsiden det beløb modposterer du på sidste dato i perioden på denne konto (så går den i NUL) det samme beløb sætter du modsat på konto 66900 Afregning moms Så laver du den samme operation på konto 66200 for Købsmoms Herved opnår du at nettobeløb som du skal betale eller have tilbage i februar 2008 bliver samlet på kontoen 66900 Det bliver så også overført til næste års regnskab når du afslutter 2007 og overfør til næste år
Processen her er automatiseret (halv- .....) i den nyeste version 3 Findes under ikonen Overblik Systemet kommer frem med et forslag til de her konteringer for en valgt periode Du skal så bogføre forslaget som dannes inde i Kassekladden mvh Otto B Petersen, www.ivaerksaet.dk cert.forhandler af SummaSummarum
|
|